God Morgon

Brrr.......ruggigt kallt...
Jag har precis börjat tina upp sen min promenad till bussen med Alfred. Ellen ska till tandläkaren idag så hon är hemma och kunde därför passa Loke medans jag och Alfred gick.
Påpälsade till tusen kämpade vi oss fram genom blåst och snö....jag hade rånat Ellens jacka och väska på reflexer.
När timmerbilarna vrålade förbi ångrade jag grymt mycket att jag hade köpt billiga reflexer på biltema! Funkar dom verkligen? Syns dom ordentligt?
Dom ser ju inte ut som gamla hederliga reflexer i hårdplast, nej då, dom här är moderna, mjuka, i form av spöken i glada färger! Desperat viftade min arm frenetiskt med spökreflexen.

Vi överlevde promenaden, fick vänta en kvart extra på bussen som givetvis var försenad.....
Nu kaffe och Rix Morgonzoo, jag hörde nyss att dom ringde upp Tyskungen som är med i delfinalen idag....bye-bye till mina chanser i tävlingen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,
Aftonbladet: "Stanna hemma"  "Väderkaos" "Dog i snödrivan"

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ett litet tips som kids på min skola har; de har hela reflexvästar att ta på när de knallar hem i vintermörkret. Skitsmart, då det egentligen är det enda som är riktigt tydligt. Så skulle jag ha en liten parvel som ska vänta på en buss bredvid en väg som trafikeras av timmerbilar skulle jag försöka pracka på dem en reflexväst. Den går ju sen att vika ihop och pula ner i väskan...

2008-11-25 @ 09:15:32
Postat av: mumari svarar

Pernilla: ...jo, vi har såna västar...som givetvis är spårlöst försvunna bara för att man är superstressad och för ovanlighetens skull ska gå till bussen ;o) Men jag ska leta upp dom idag!

2008-11-25 @ 09:24:32
URL: http://mumari.se
Postat av: CB:t

Bums.nu är också med, även om jag inte fick chansen att säga penis i radion. Låt dig intye skrämmas av tyskungen. Du är bäst (efter mig)...



Krams!

CB:t

2008-11-25 @ 11:31:46
URL: http://bums.nu/331
Postat av: CB:t

Tack själv. Du var min favorit i går och numera finns du med på länklistan.



Vi hörs!

2008-11-25 @ 11:52:24
URL: http://bums.nu/331

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0