God Morgon!

Jag känner mig för en gångs skull utvilad på morgonen! Härligt och en intressant omväxling ;o)
Jag har laddat hem en skitsmart messenger till Firefox också! Windows Live Messenger till Mac är så fruktansvärt tråkig, det är ännu den enda nackdelen som jag hittad med Macbooken. Men så av en slump hittade jag en addon till Firefox, Yoono.
Yonoo lägger sig som en liten sidebar som du själv kan justera storlek och adds på och den är mycket smidig! Jag har lagt in mina msnkontakter och även synkat den med mina Facebookvänner. Dessutom kan man till exempel läga in en spellista från bland annat Ineem och söka efter musik direkt i sidebaren.
När man chattar med sina msn-vänner kan man göra även det direkt i sidebaren, man slipper klicka upp och ner chattfönstret som en popup om man surfar samtidigt!
Allt på samma ställe kan man säga och jag är mycket nöjd med den! För att börja använda den måste man registrera ett konto hos Yoono, men sen kan man logga in på messenger med sitt vanliga msnkonto.

Delar med mig av en stämningsfull morgonlåt också med Weeping Willows :) *me like*
Det finns fler funktioner men jag har inte hunnit utforska alla än! Ni som har Firefox, testa!

Förresten så vann jag en slags tävling igår också! Hos Webmastern.se, jag hade den coolaste RSS-ikonen :o)
Jag verkar ha vunnit en bok om bloggning, den ska bli mycket spännande att bläddra i!
Det här kompenserar att jag inte vann Blogg-SM BIG time :D

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Catti

Hjälp! Du pratar grekiska såhär tidigt på morronen. Önskar jag visste vad du pratade om, då kanske alla mina dataproblem vore som bortblåsta. Ha en bra dag!

2008-11-29 @ 08:33:49
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Grattis till bok-vinsten! :-)



Måste nog vara första gången jag hör denna låt på engelska...? Tycker väldigt mycket om den på svenska med Fred Åkerström. :-)



Var rädd om ditt lammkött! ;-) Själv experimenterar jag just vilt med mitt! Med en bit "vad det nu heter" - slagsida??? ELler slaksida, kanske??? - närmare bestämt... :-) Pepprade och saltade rejält, och så in med den i ugnen. Vi får väl se om det går att äta den till middag, eller om det får bli en pizza istället... Hm!?

2008-11-29 @ 13:19:35
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: elena cn

Hjälp! Jag trodde att jag kunde liiiite men nu fattar jag ju ingenting!

Satt för en stund sedan och lärde dottern powerpoint och hur man gör inlägg/kommenterar i bloggar och dååååå kände jag mig kompetent. Men nu??? Shit vad gammal jag är!



Jag kan nöja mig med att jag fixar linedance i alla fall:)

2008-11-29 @ 19:46:34
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0