God Morgon

Ännu en kall och frostig morgon, men nu har jag hittat kasettbandet med turkiska hits som följde med bilen när jag köpte den, så jag slipper skrapa rutorna med en liten leksakspaj i plast! Kasettbanded funkar mycket bättre! Dumt att köpa en isskrapa jue....

Morgononen började lite märkligt....jag kom ner till hallen, öppnade köksdörren som alltid är stängd på natten för att hundarna inte ska vara där inne och röja. På golvet framför vedspisen låg en död liten mus! Uppenbarligen hade den dött i någon form av fight för det var en hel del blod runt den....
Ironiskt nog låg den dessutom brevid den lilla yxan som jag spintar ved med.
Varken hund eller katt hade varit i köket i natt så jag ringde mannen för att fråga om han månne hade slagit ihjäl den lilla musen med sina bara händer. Mannen nekade...
Då blir jag genast lite orolig och undrar VEM det då är som avrättat den lilla gnagaren? Kan det vara så att vi har en aggressiv storråtta i köket?
Bäst att passa fötterna....

Nästa förbryllande grej var när jag skulle tända eld i spisen, till min förvåning så var där en bädd av glöd! Det har aldrig nånsin inträffat att det glöder från kvällen innan, särskilt inte som vi gick och la oss före nio!

Har jag fått en snäll hustomte som eleiminerar råttor och sitter och smygeldar på nätterna för att jag ska slippa frysa om mina små tassar när jg ska stiga upp?
Det vore ju alldeles kanoners i så fall :o)

Förövrigt så fortsätter debatten om den här artikeln i Aftonbladets Wendela om polyamorösa förhållanden bland kommentarerna i min blogg till detta inlägg.

Lakritstokiga Mamman skrev några bra ord om själva diskussionen: "Ojojoj här var det bittert och surt bland kommentarerna...
Det är visst ok att klaga på dom som har åsikten att föredra tvåsamhet men inte godkänt när man klagar åt andra hållet..."

I många diskussioner så verkar det vara en regel att man får gnälla på ena parten men inte på andra, ungefär som att det är strängerligen förbjudet att antyda något om överviktiga, men smala får man ge gliringar titt som tätt.....


Kommentarer
Postat av: SagoElin

Haha. En liten hustomte är trevligt! Men han kan väl vara trevlig och inte gå runt att slakta möss sådär? Slayer-Santa :s ^^

Ha en fin dag gumman!

2008-11-07 @ 08:24:41
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: Mumari svarar

SagoElin: Haha, nej han kunde ju bara ha fångat musen i en bur och släppt ut den i grannkommunen ;o) Fast jag håller på att bli tokig på att vi har fått in möss som knaprar på diverse saker!

2008-11-07 @ 08:31:14
URL: http://mumari.se
Postat av: fia&emelie

Aa det är ju helt sjukt att man inte tänker så långt =) haha

2008-11-07 @ 08:33:20
URL: http://humorsajten.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Har du "blivit med hustomte"...ja, de börjar ju sin vandring runt husen så här års ;)Han kanske visar sig julafton ;) ...men lite skumt verkar det ju.



Oj, vilken debatt du fick! ;)

2008-11-07 @ 09:41:33
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Blue

Men är du alldeles säker på att det inte är maken iaf som har eldat på morgonen o som har nackat husmusen???



Han kanske har en plan att få dig "tokig".... du vet... som upplagt för en thriller. Finns ju filmer på det temat. Att få frun förklarad sinnessvag.



Hans egna lilla bidrag till freaky friday kanske?

2008-11-07 @ 10:26:27
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: elena cn

Lite scary det där! Men det ger dig kanske lite idéer till nästa freakyfridayfoto...

Kommer det något nytt tema????


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0