God morgon

Vårt nya stortäcke till vår stora dubbelsäng (som är 240 cm bred) funkade alldeles utmärkt. Jag var rätt skeptisk till att ha ett gemensamt täcke, jag var rädd att det inte skulle räcka. Jag har en tendens att rulla in mig som en kebabrulle i mitt täcke annars.
I morse när jag klev upp vräkte regnet ner, det är så trist, det får hellre bli kallt och snö!

Hittade en del artiklar på morgonsurfen på Aftonbladet som jag reagerade på. Den första handlade om vad maten vi köper egentligen innehåller.
Falukorv och skinka till exempel, låter inte alls fräscht..... men det har jag tack och lov insett för längesedan så jag äter inte det. Förrutom julskinka som man verkligen kan vara säker på att den är en "hel" bit.
Men glass då!? 50% luft och sen en massa vegetabiliska fetter, det låter inte klokt! Men det kan ju inte gälla den glassen som det står "äkta gräddglass" på?

På Expressen läste jag något som faktiskt berör mig ännu mer.....en reporter på Expressen har med falskt namn och dold kamera nästlat sig in i ett nätverk som sysslar med djursex! Det är så vidrigt!
Det är ett nätverk som organiserar det hela, som har träffar där dom tar dit hundar och hästar och gud vet vad för att utnyttja dem sexuellt. Det är dessutom inte olagligt att ha sex med djur i Sverige, det är tabu, men inte mot lagen....
Fram till 1944 fanns det en lag som förbjöd sex med djur, men därefter är det lagligt.
I våras avfärdade jordbruksministern ett förslag på att kriminalisera sex med djur; "- Ska det vara tillåtet att smeka en tik på spenarna av kärlek, eller ska det räknas som sexuellt utnyttjande? "

Åh jag blir så upprörd, så arg! Det kanske krävs att svenska folket reagerar massor, för att få regeringen att förstå?

Läs på Expressen HÄR och HÄR.

Kommentarer
Postat av: mamma

Marie

Detta hör inte till ditt bloggasnde men vill att du läser och kanske kan lämna en kommentar du har ju med barn läkarstationen på unt du kommer med så bra inlägg på allt gick och vänta på att du skulle upptäcka den skickar med länke

nhttp://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=71-AV_ID=826660,00.html

2008-11-12 @ 08:51:14
Postat av: Anna

Åh fy fan!

2008-11-12 @ 09:01:10
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Marie

Fy xgxxxgxzgxggxzgxgzxggxgxgx

Nu blir jag arg och illamående

SJÄLVKLART ska det vara olagligt.

Våldtäckt som våldtäckt och dom stackars djuren kan ju inte ens prata och försvara sig.

Grymt.

2008-11-12 @ 09:23:53
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se/
Postat av: Marie

Gomorron föressten, ska ta å kika på länken om maten oxå fast frågan är ju om ja vill veta egentligen bläää...

Ha en toppendag

Kram!

2008-11-12 @ 09:25:12
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se/
Postat av: Monica

dela täcke???? det där går snart over , jag lovar att du vill ha ett eget täcke att rulla dig in i !!



Ang expressen så är det äkligt jag har just skrivit på en lista ang detta att det ska bli olagligt hoppas verkligen det går igenom...

2008-11-12 @ 13:54:27
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Lina

hej...just nu tänkte jag mest bara höra om du fått inbjudan till premiären av beverlyhills av veckorevyn, och om du har tackat ja?:)

2008-11-12 @ 15:42:24
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Olle

Hehe..som en kebabrulle... :) Där har vi nåt gemensamt! Fast frugan säger att jag krupit in i min kokong.. :P

240 cm säng??...nu blev jag avis!!



Håller med om djursexet...helt sjuuukt!!!! Äckliga människor!!!

2008-11-12 @ 20:19:01
URL: http://enarmad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0