Hemma igen

Nu har vi kommit hem efter vår tur till Dalarna där våra kor kommer att bo.
Det känns jätteskönt att ha varit där och sett gården. Dom kommer att få härliga kuperade, kulliga hagar. Det var maffigt att se en större besättning med Highlands i alla möjliga färger!
Deras nya "karl" är dessutom rena rama lammköttet jämfört med Eugene och han är röd i pälsen. Hur tam som helst var han också!

Vi blev bjudna på kaffe hos nya ägarna som är mycket trevliga. Eugenes huvud lastades utan dramatik på chevans flak, jag slapp se nånting.

Flaket täcktes med en pressenning och sen åkte vi till Kupolen för att shoppa lite. Jag och Loke behövde vinterjackor.
Loke fick en i brunt och orange i retrostil och jag köpte en på Veromoda, typ en grönbeige parkas.
Just nu sitter jag med jackan på mig och datorn i knät. På hemvägen började jag må så fruktansvärt dåligt, hostan har blivit värre och jag har som feberfrossa fast utan feber. Bra med en varm jacka då tills vi har eldat varmt på elementerna!

Kommentarer
Postat av: elena cn

Vad skönt att de har kommit till ett bra ställe! Eugenes huvud...var det med kött och allt?? (Lätt rysning!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0