En händig karl


Ibland får jag för mig att jag allt är en bra händig karl......
Idag till exempel!
Min kära gamla skruttvolvo har stått alldeles ensam och obrukad det senaste halvåret. Idag fick jag för mig att jag minsann skulle dra igång gammeln. Det kan ju vara kul att varva min TattarBuick med en SosseContainer!
Eftersom den stått så länge hade batteriet laddat ur helt. Men det fixar jag lätt som en plätt tänkte jag :o)
Jag släpade fram den tunga batteriladdaren, trasslade med tio meter långa skarvsladdar och började ladda batteriet.
"TUUUUUUUT-TUUUUT!!!!!"
Rätt i mitt öra!
Nu är jag lomhörd.

In och leta rätt på larmdosan som jag aldrig har använt....nu så här i efterhand inser jag hur dumt det var att åka runt i en bil med larm men aldrig ha larmdosan med sig som jag gjorde i våras!
När jag äntligen fått av larmet och satt batteriet på laddning hörde jag hur det surrade inne i bilen...fast tändningen var avstängd så surrade det nånstans under instrumentbrädan ochen massa lampor lyste. Skumt....
Jag beslöt mig för att avbryta projektet och vänta tills mannen kan hjälpa mig....
...jag hatar att ge upp!

Nu fick jag besök av Whatthefuckdotcom, ääääntligen! Så nu ska jag vara trevlig!

Kommentarer
Postat av: Jen

Hihi nej du hade faktiskt lämnat ett litet godmorgon i augusti hos mig hihi fr jag hittade dig när jag kollade min kommentarers arkiv. Fast då var min blogg svart och lila med brokad layout, men det kvittar. Jag tycker om sin blogg och kika rgärna in lite då och då nu iaf :-)



Ha en underbar dag i ösregnet ;-)

2008-11-10 @ 13:46:53
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/
Postat av: Ludwig Sörmlind

Hej!



Jag såg dig på blogg-forum.se och spanar helt enkelt in din blogg. Snygg design!



Vad hände med bilen? Vad var det som surrade och fick din händige karl igång den. Spänningen är olidlig! :)

2008-11-10 @ 21:50:43
URL: http://ludwig.hietikko.se
Postat av: Mumari svarar

Ludwig: Tack så mycket :o)

Vad det var för fel på min surrande bil har jag fortfarande inte fått någon klarhet i....maken hade ingen lust att gå ut i ösregnet och meka med den igår :o(



Haha, men jag sitter ju inte i sjön, jag har min fula ford att åka i ;o)



Trevligt att du hittade hit!

2008-11-11 @ 16:01:19
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0