Avrättad på allmän plats

Igår var vi förresten på bolaget, på ett systembolag vi aldrig gått in på förut. Bolaget...det är som det ultimata testet kan man säga, expediten på systembolaget förväntas leverera en klockren bedömning om man ser ung ut eller inte.
Bergsäker på att jag skulle få visa leg var jag eftersom barnen väntade i bilen och jag och mannen gick in själva.
Jag ville testa det där vinet som tidningarna skrivit om, det som man inte ska få huvudvärk av. Det var dessvärre en beställningsvara. Istället blev det äkta fjårtisshopping, jag tittade på vilka flaskor som var snyggast och höjde eventuellt oddsen för att få visa leg med minst 50%!
När vi kom fram till kassan stod jag och såg på när mannen plockade upp varorna på bandet, det var han som höll i plånboken och skulle betala........ han bad mig gå och packa i kassarna, jag slet mig från min plats mitt framför expediten, masade mig bort från kassan för att packa......
När mannen ska betala hör jag den efterlängtade frågan:
-Kan jag få se legitimation på dig?
Jag tittar lyckligt upp...utan att möta expeditens rynkiga och sura uppsyn, hon riktar sin begäran om legitimation endast till min man!
Jag känner hur blodet börjar pulsera......hon kommer att be mig om leg också....HON SKA BE MIG OM LEG OCKSÅ!
Kärringen gör inte det! Hon ger mig bara en överlägsen blick och tar hand om nästa kund!
HALLÅ!!! Jag har för f-n till och med piercat läppen! Jag har kort kjol....och BENVÄRMARE!!
När vi går ut från bolaget muttrar jag ilskna ramsor över den elaka bolagstanten....jag vänder mig flera gånger bakåt och funderar på om hon ska ropa tillbaka mig.
När vi kommer ut till bilen ångrar jag mig att jag inte högt utbrast "Jag klarade det!" eller något liknande.

Tanten har i princip avrättat mig på allmän plats! Hon har gjort mina rynkor djupa som krondiken!
Jag kan inte släppa händelsen....min totala förnedring över att endast min man fick visa leg....jag ältar det fruktansvärda resten av bilfärden......


God morgon förresten! Idag ska vi passande nog åka till Uppsala och gå på Gustavianum......det finns en mumie där, kanske den ser en själsfrände i mig och rent av räcker fram sin skrumpna hand och presenterar sig?

Kommentarer
Postat av: Malin

jag blir alltid lika glad när dom frågar om leg på mej då känner jag mej så ung :)

2008-11-09 @ 10:07:43
URL: http://wilfli.blogg.se/
Postat av: Anna

Det värsta (bästa!) jag varit med om var när jag var typ 31 år och gick till vårdcentralen, med mina två barn på släptåg.. De frågade mig om patientbrickan, som jag inte hade. När jag frågade varför sa de: "om du är under 20 år är det gratis". Det lever jag på än idag ibland, fast jag är 43 ;-). PS. Jag lägger dig som länk hos mig, gissar att det är OK..!

2008-11-09 @ 10:23:14
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Blue

Men asså... jag tror att om jag skulle jobba på systemet så skulle jag se det som en sport att se vilka som INTE vill visa leg o vilka som vill det.... o så nån gång då o då, bara för att krydda till det lite så ser de en desperat själ som fullkomligen skriker fråga då... o så tar de nån annan istället.



Bara för att få se reaktionen.



Det var jämt så för mig förr att jag fick visa leg. Men så en dag bara helt plötsligt sådär så var det som om ALLA systembolag hade bestämt sig för att jag inte längre behövde visa.



Jag kanske åldrades väldigt mkt på väldigt kort tid eller nåt. Inte vet jag. rycker på axlarna o ler

2008-11-09 @ 12:48:55
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: Malin

Kolla in spelen på min blogg och se om du törs utmana mej

2008-11-09 @ 15:17:34
URL: http://wilfli.blogg.se/
Postat av: Marie

"ASG"

Ha ha ha kan faktiskt se dig i huvet, argt stampa ut därifrån =)

Tack nu fick jag ett gott skratt

ha en toppen kväll nu fjortis å NEJ du ser inte gammal ut.

2008-11-09 @ 18:17:38
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se/
Postat av: Olle

Fnissar... Hade vart kul att se dig då! :D

Du får nog pierca ögonbrynen, överläppen, mitt i nosen samt raka av halva håret o färga resten av håret rosa o svart. Då borde du verkligen se ut som en Emo-fjortis!!! ;)

2008-11-09 @ 18:49:51
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: SagoElin

Hahaha. Du är söt du lilla fröken fjortis ^^ Nästa gång.. jag håller tummarna :p Kolla mitt inlägg ang. smeknamn nu ikväll förresten :p Kram

2008-11-09 @ 21:34:25
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ha...ha...fyf...va roliga ni är!!!

2008-11-10 @ 00:24:10
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0