Dagen idag

Tack alla ni som skriver under på min lilla namninsamling!

Idag lekte Alfred med en kompis efter skolan. Jag, Ellen och Loke åkte till vår by-skoaffär för att titta om det fanns några rejäla höstkängor till Ellen.
Det finns faktiskt väldigt bra skor i den skoaffären, men eftersom det aldrig är en endaste kund därinne och buriksinnehavaren alltid kommer ner för trappan från sin lägenhet ovanför affären, så känns det nästan som man stör.
Man liksom smyger in.
Vi hittade i alla fall ett par kängor som var både snygga och praktiska till Ellen. Men jag fick en chock när vi hittade rätt storlek till Ellen! Storlek 37! Hon har lika stora fötter som jag och hon är bara åtta år! Kommer hon ha storlek 47 om fem år då??
När handlingen var avklarad hämtade jag upp Alfred och sen åkte vi till skolan för utvecklingssamtal med Alfred och hans fröken.
Jag måste få skryta lite över Alfred, han fick så mycket beröm! :o) Jag blir så stolt, han är ju trots allt bara sju år, men han fick jättemycket beröm för att han både skriver och räknar så bra! Och riktigt skötsam i klassen också!

Nu har vi precis ätit middag och slängt oss på soffan, skönt. I kväll är det bonde söker fru, vi har missat det de två senaste gångerna, men i kväll då ska jag minsann se det!

Kommentarer
Postat av: Lina

Bonde söker fru är veckans höjdpunkt som man inte får missa;)

Postat av: Lotta

Min äldsta dotter hade oxå 37 i skor när hon var i den åldern. Sen har de nästan stannat upp i växten för nu är hon 12 o har 38-39.

Så duktig Alfred är =) Förstår att du är stolt !!

Ha en fin kväll, kram på dig =)

2008-11-12 @ 21:55:53
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Monica

va kul med allt beröm ;) sug det till dig !!!

, själv missade jag bonde söker fru?

2008-11-12 @ 22:33:01
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

Jag hade också den storleken när jag var i Ellens ålder, nu har jag 41...

2008-11-13 @ 06:28:54
URL: http://pz2.blogg.se/
Postat av: Blue

Japps så äre... hon kommer att ha små båtar till fötter om några år.... ^^



Närå, så illa blir det nog inte.... men min Dotra är snart 12 o hon har samma storlek som jag, dvs 40. Hugha känner jag också.... men hon har att brås på då hennes far (min sambo) har 46 i skor o alltså står stadigt på jorden.

2008-11-13 @ 17:10:56
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0