Mannen och klockan


Vill ni veta vad mannen fick i present av mig? Ingen födelsedagspresent eller så utan en bara-för-att-present. Han fick en armbandsklocka.
I många år har han tjatat om en klocka, han fick en med en tidningsprenummeration för ett par år sedan. Han började glatt använda den klockan och jag skrattade lite elakt åt klockan som hade konstläderarmband och var allmänt töntig.
Sen fick mannens bästa kompis syn på klockan och fällde en liten kommentar om den.....när sen min dotter Ellen skrattade åt klockan även hon så blev det som för mycket för mannen. Han tog av sig klockan och förnekade den istället.
Sen dess har han tjatat om en ny, fin klocka.....jag har skrattat och frågat vad i hela friden han ska med en klocka till?? Han har väl för sjuttsingen mobiltelefon!
Men han fortsatte att tjata....och tjata.....
Så idag när jag gick förbi Ur&Penn fick jag för mig att helt otippat överraska honom. Mycket lägligt hade dom också rea.

Förresten så tror jag att man måste vara en väl invand klockmänniska som har nyttjat armbandsklocka sen barnsben för på allvar ha nytta av klockan.
En sån människa tittar helt automatiskt på sin vänstra handled när han funderar på vad klockan är.
Jag däremot, som i princip aldrig använt klocka gör automatiskt på ett helt annat sätt när jag undrar vad klockan är;
Jag börjar sökande flacka med blicken och vrida mitt huvud åt alla möjliga håll samtidigt som jag klappar mig på benen i någon slags självvisitation efter mobiltelefonen. DET mina vänner, betyder sannorlikt att jag hänger med i vår moderna tid!

Jag kommer förresten att belöna min käre make med en helt egen kategori eftersom han så frikostigt bjuder på sig själv! Jag ska flytta över de gamla inläggen om honom jag hittar dit också!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Han blev väl glad för den snygga....

2008-11-11 @ 21:13:28
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Olle

Jag är en sån känner mig naken utan klocka. Har varit naken i över en månad nu sen armbandet gick av på min fina dyra Citizen-klocka som har suttit gjuten på armen sen 2001! :(

Måste fixa den!!!

2008-11-11 @ 21:17:00
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Ludwig Sörmlind

Klockor är viktigt!



Jag fick min första klocka lagom till jag började första klass och sen satt den där konstant tills det var dags att åka på semester. Mina föräldrar hade den starka övertygelsen att är man på semester så existerar inte tiden och då skulle man inte heller ha en vit rand på handleden där klockan hade suttit. Ut i solen med er barn, men inga klockor.



Ingen av syskonen använder, såvitt jag vet, klocka mer än jag och jag är glad idag för jag har precis återfått min klocka som min fru gav till mig i födelsedagspresent som har varit spårlöst försvunnen i ett par dagar.

2008-11-12 @ 01:47:31
URL: http://ludwig.hietikko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0