Hur man tar sig till VR:s BlogAward....

Jag läste på StinaLees blogg att hon och bla Kenza och Mogi ska åka Hummerlimousin till Veckorevyns Bloggaward.
Det fick mig genast att fundera på hur jag ska ta mig dit på ett ärofyllt sätt? Räckte det inte med att jag har klädproblem? ;D
Men nu har jag löst problemet, jag ska ju vara den jag är, lite bondig! Lite extra lyx kan jag ju kosta på mig kvällen till ära, lyxigare än vad Engla kallar "vardagslyx".... så jag har gjort slag i saken och hyrt en pumpavagn som jag ska spänna efter min lilla långhåriga kviga!
I handen ska jag ha en näve nytröskad vete, som jag likt konfetti kan kasta upp i luften när jag anländer till röda mattan och under min prinsessklänning ska mina gröna Tretornstövlar skymta tillsammans med en svag doft av ensilage.

Kanske Bloggkommentatorerna vill åka med? Jag skulle ju ändå träffa dom någon timme innan galan börjar och det går nog att klämma in några fler i den pråliga pumpavagnen...?



Veckans Läsare blev Monica! Vem blir nästa veckas läsare

Kommentarer
Postat av: Monica

hahah du är kul, ensamheten där skulle jag vilja bo!!

Det kommer lösa sig inte fan behöver du en hummer!

Du får maila spotlife dom får sponsra dig kanske? Vilken dag är du här?

2008-10-09 @ 21:24:51
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Jen

Ohh! Vad genialiskt!(Man tager vad man haver) Behöver du sällskap i vrålåket så vet du vart jag finns :D

2008-10-09 @ 21:30:11
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Härlig bild. Jättesnyggt fixad :)



Jag tror det vore ännu ballare om du kommer som dig själv istället för prinsessa i en hummer :P Du är ju jättebra som du är. Fast är det maskerad så är det ju.... ;)

2008-10-09 @ 22:27:29
URL: http://annie90.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Detta gillar jag ;)

2008-10-09 @ 22:46:17
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Olle

Vad är det för fel på "Buicken" ?? :)

2008-10-09 @ 23:06:31
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Haha! Du är verkligen lösningsinriktad!! Du har ju redan fixat allt!

Pumpavagn tycker jag låter super, det är väl genomförbart, eller?

Postat av: SagoElin

I would do anything för att få åka med där.. Risken är dock att jag hade blivit nekad för opassande klädsel..(för hur i hela friden klär man sig till en gala) sedan blir jag lessen, snor kon och rymmer till "ensamheten" .. och hur skall Du då komma hem? Ja, hujedamig vilken kalabalik...bäst jag stannar hemma.. men en annan gång? :o Och bilden var förresten hur underbart söt som helst ..sagobild! Me love :)

2008-10-10 @ 00:21:17
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: adeliah

Daaaah!!! Du måste ju ha en kusk till den där!! Du måste ju tänka på allt! Skulle kvigan bli för trött och inte orka riktigt hela vägen plockar jag upp dig med gamla 240, går fortfarande bara på tre cylindrar men vilken entré... Rulla in mot röda mattan, snabbt lägga i ettan för att sedan koppla ur -gasa som en tok för att bilen inte ska dö och bromsa med handbromsen tills hjulen låser sig... Snacka om uppmärksamhet! Vet de andra bloggarna inte då vem det är som kommer från landet är de nog hopplösa fall... Kram

2008-10-10 @ 08:39:57
Postat av: rebecka

haha, låter som en bra ide tycker jag! och lukten av ensilage är ju aldrig fel! Kanske är dags att prova det som en parfym?

2008-10-10 @ 19:15:12
URL: http://personlikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0