Linser till Mumari

Det gick rätt bra hos optikern igår....tills jag fick höra vad linserna skulle kosta! Ett par tusen! Genast tänkte jag att det kanske inte är så nödvändigt med linser, jag har ju klarat mig utan ända sen stenåldern! Vad gör det om jag ser lite suddigt? Jag har ju ändå glasögonen om jag känner att det krisar.
Eller hade....idag är mina glasögon spårlöst borta, och jag överväger linser trots allt. MEN i såfall ska jag beställa från nätet, från linsföretaget jag faktiskt gör reklam för, jag tror det kallas lojalitet? Billigare kommer det hur som helst att bli.
Nu återstår bara att dra ur min optiker linsreceptet. Han blev inte glad när jag ringde och ville betala för synundersökningen och få ut mitt linsrecept. Han påstod att jag får vänta för att deras kortmaskin är trasig. Jag vill inte vänta, jag vill ha mitt recept nu!
Jag tror jag ska ringa och tjata lite igen och hävda mina rättigheter enligt patientjournalslagen eller vad den nu heter!


Veckans Läsare blev Lotta!♣VEM BLIR NÄSTA VECKAS LÄSARE?

Kommentarer
Postat av: Dagens Eko

Det är din fulla rätt att få ut ditt recept. Det är det du betalar för, men optikerna gör allt för att slippa för dom vill inte bli av med köpande kunder.

Stå på dig!!

2008-10-01 @ 11:09:18
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hoppas du får ut ditt recept. På nätet betalar du ju bara halva priset jämfört med hos optikern !!

Lycka till =)

2008-10-01 @ 11:52:49
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Monica

ja det skiljer väl endel kan jag tror på net och butik hoppas du får receptet utan tjafs...

2008-10-01 @ 12:10:04
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Usch då... Nu börjar JAG bli lite orolig...!



Sonen ska till optikern i nästa vecka, och kan han ha linser så ska han ha det - för glasögon bara vägrar han! Hm...



Och jag vägrar låta honom ta B-körkort utan att ha skaffat glasögon eller linser! Visserligen klarade han syntestet när han ansökte om körkortstillståndet, men jag MÄRKER ju att han inte direkt har jätte-jättebra syn...



Så jag får väl överväga ett litet bankrån lagom tills de eventuella linserna ska lösas ut... Suck!!!



Sen skulle jag själv behöva nya glasögon, men det känns inte högprioriterat just nu...



Hoppas att du får ditt recept utan en massa krånglande hit och dit!!! :-)

2008-10-01 @ 13:02:53
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Ja du, linser är inte billigt hos en optiker... Har du haft linser tidigare någon gång eller är det första gången?



Jag har haft daglinser tidigare, men nu är det bara brillor som gäller. Däremot så borde jag försöka köpa nya brillor inom en snar framtid för de jag har nu håller på att rasa sönder snart. *S* Kommer inte ihåg när jag bytte senast faktiskt... Det är lääääänge sen iaf!



Kram

2008-10-01 @ 14:54:57
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Malin

både jag och gubben handlar linser och glasögon på lensway billiga snabba och mycket mycket trevliga

2008-10-01 @ 15:29:02
URL: http://wilfli.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Jag har linser och jag tkr det är ganska dyrt. Fast jag köper linser för ungefär 1600:- för ett halvår, men det beror ju på om man har endagslinser eller månadslinser.. Förut hade jag tvåveckors linser men nu har jag månadslinser. Tvåveckors var dyrare än månadslinserna.



Men det är otroligt skönt med linser (speciellt nu när jag kan sova med dem) :P :)

Lycka till med linsfixeriet.

2008-10-01 @ 18:59:40
URL: http://annie90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0