Sax rätt upp i näsan

Jag har fått blåmärken på hjärnan....kanske för att det gör rejält ont så jag tänker på det hela tiden.... hur som helst så kom jag att tänka på en del lite roligare händelser där blåmärken och blåtiror är inblandade.....
Bland annat så fick mannen en rejäl blåtira för ett tag sedan. Personligen tycker jag att han fick den på ett betydligt mer ärofyllt sätt än den han har nu; Han höll nämligen på att skotta ensilage med en grep, det var rätt trögt så han skulle ta i ordentligt.......men då släpper grepen från ensilaget och han knockar sig själv över ögat med handtaget! Det blev en riktigt stor blåtira av det.

När jag var yngre fick jag och några kompisar för oss att palla päron från ett träd utanför polishuset. Päronen satt väldigt långt upp i trädet så jag nådde inte, jag tog tag i en gren och skakade samtidigt som jag tittade uppåt för att se om det skulle lossna några päron. Pang! Jag fick ett litet stenhårt päron under ögat brevid näsan. Jag blev kanonblå.....

En annan gång fick jag ett stort brännsår på näsan och kinden för att jag krockade med en humla när jag körde moppe! Jag hade sån där intergralhjälm och humlan blev liksom kvar inne i hjälmen och surrade hysteriskt runt  i mitt ansikte och lämnade stora brännsår som minne.....när folk undrade vad jag gjort fick jag absolut en känsla av att de trodde att jag bara hittade på!


Det dummaste sättet jag har gjort illa mig på var nog när jag körde upp en hel fiskarssax i näsan så blodet sprutade!
Jag jobbade i ett stall som en äldre tant hade. Jag skulle hjälpa tanten att klippa håret så hon fick sitta på en pall i stallgången medan jag klippte med bästa stallsaxen....
Rätt var det var så knackade det på stalldörren och den öppnades med ett ryck!
Jag hoppade högt och fick någon märklig vifta-på-armarna-reflex. Jag råkade köra upp saxen rätt upp i näsan! Jaiks vad ont det gjorde! Blodet sprutade och gubben som kom in i stallet såg svimfärdig ut när han såg mig stå med galen och blodig uppsyn och en fiskarssax i handen. Om vi ändå haft en liten frisörsax så jag slapp köra upp den hela vägen till hjärnan!


Har ni gjort er illa på något knäppt sätt som man inte kan låta bli att skratta åt?



Kommentarer
Postat av: Mia

Ha, ha, ja visst har man det! Kommer att tänka på en gång då min bror och jag (jag gick på gymnasiet) sprang runt runt i huset, jag jagade honom av någon anledning. Undervåningen där vi bodde då var så att man kunde gå genom hallen till köket, genom matrummet, vardagsrummet och tillbaks till hallen. Mellan köket och matrummet var det en skjutdörr som min bror drog igen bakom sig... Jag tror i en bråkdels sekund att jag ska hinna emellan innan dörren dras igen helt... Men näe, jag var visst inte en dec. tjock jag. Huvudet tjongade i och det blev en jäkla smäll, jag skrattade så jag nästan kissa på mig, hur dum får man bli!

Hoppas blåmärkena bleknar tills på torsdag!

Kram

2008-10-13 @ 19:14:50
URL: http://msockertopp.blogspot.com
Postat av: adeliah

Nej aldrig faktiskt... bara du som är lite udda! ;)

2008-10-13 @ 19:33:35
Postat av: Olle

Ahaaa...sax i näsan...det förklarar ju varför du är som du är...man kan ju lobotomeras genom näsan har jag hört... ;) Nää..fy va taskig jag är!



När jag var liten skulle jag briljera lite för grannflickan genom att hiva upp ett tungt järnspett som en tyngdlyftare. Det gick bra...förutom att jag tappade taget om det med ena handen när jag väl fått upp det på raka armar..Spettet knockade mig rak på örat och jag rasade ihop i en kvidande hög med spettet över mig. Hon vart inte så värst imponerad...

2008-10-13 @ 20:02:11
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Vilken syn! Jag önskade att jag hade varit där när armreflexen svingde in saxen i näsan. Haha!!

Visst har jag skadat mig...gått med för små pjäxor så att tånaglarna senare lossnat, både skurit och bränt mig...men inget i närheten av de roliga historier som du bjudit på !

Postat av: Mia

http://www.alltombarn.se/kulturnoje/lasarnas-gulligaste-bilder-pa-barn-och-djur-1.16976



En tävling för dig!

2008-10-13 @ 20:57:54
URL: http://msockertopp.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Jag blir rädd när jag läser dina tidigare inlägg:( Jorden befolkas tyvärr av både vänliga människor och idioter.



Till tokiga sätt att göra sig illa på så brukar jag lyckas titt som tätt. När jag var 16-17 år och sommarjobbade som parkarbetare (miss)lyckades jag att klippa till en häck med den nya fina sekatören och klapp mig i handleden. Gissa om det blödde och såg ut som ett desperat självmordsförsök...Ett litet futtit ärr finns fortfarande kvar som bevis. Jag minns tyvärr inte om det var bristande uppmärksamhet (jag kan uppfattas som en aning vimmsig) eller någonting annat som orsakade det. Pinsamt var det i alla fall.

Var rädd om dig och lycka till på torsdag:)

2008-10-13 @ 21:17:22
URL: http://pz2.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag har väl gjort många dumma saker, men en grej jag kom på nu var när jag gick i högstadiet. Vi var på väg från bussen till skolan i en hel klunga o jag gick rätt in i en lyktstolpe, satan vad ont jag fick men det gick ju inte att visa bland alla kompisar !!



En annan gång var när mor, far o jag skulle åka till Olshammar o urnsätta min farmor. Jag var väldigt jäktad på morron som vanligt o skulle försöka koppla min vilda berner sennen som jag då hade. Jag slängde till med huvet rakt in i en iläggsskiva vi hade ståendes i groventrén. Jäklars jag trodde hela ögat var förstört. För var dag som gick så blev blåtiran större o större, men det var ingen som frågade mig vad jag hade gjort =O Konstigt va !! Jag jobbade på macken då o de ville väl inte tro nå't illa om min gubbe så därför sa de inget alls, hehe =)

2008-10-13 @ 21:50:41
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Blue

Tja... illa mig har jag gjort många gånger... till exempel så spelade jag brännboll i skolan o fick bollen rätt i fejjan... lagom tills blåtiran nästan bleknat så spelade jag brännboll IGEN(!!!) självklart lyckades jag få bollen rätt över andra ögat då.



Har också haft en sax-incident nickar... men jag spetsade stortånageln istället. Tappade en gammal sax som var spetsig som en kniv i änden o den landade rakt på nageln.



Fötterna har överlag alltid varit min akilleshäl (ehh) o morsan har suckat mången djup suck över mina blåslagna fötter.



Har ett brännmärke på ena foten som jag fick när jag körde omkull med brorsans moppe... allt gick hur bra som helst o jag gjorde mig inte illa alls vid omkullkörningen... brorsan kom o lyfte moppen o jag fick bråttom att dra undan min fot. Lyckades mellanlanda på det varma avgasröret o brände mig rejält så att resten av sommaren var förstörd på badfronten o ärret är fortfarande väl synligt snart 20 år senare.

2008-10-13 @ 21:56:31
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Hahahaha du e då för go du - vilka grejer du har lyckats med! Jodå nog har man gjort illa sig på alla (o)möjliga sätt under årens lopp, men kommer ju inte på nåt riktigt tokigt just nu då.



En stilla undran bara, förstår verkligen om du inte orkat utse någon efter helgens otrevliga händelse - men blev det ingen veckans läsare? Tänkte bara kolla utifall att du glömt bort det mitt i all röra med slagsmål, blogg-gala och allt... *ler*



Stor kram från ett morgonkyligt Dalarna

2008-10-14 @ 08:13:25
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0