Grå söndag

Tror ni det blev någon loppis?
....nä....
Efter att vi varit in på Ica Maxi och handlat lite och  tänkte gå in på loppisen så bar det emot....och jag kan faktiskt inte skylla på att det bara var maken som slingrade sig.....det gjorde även jag när jag åg hur tjockt med bilar och folk det var!

Vädret är hur trist som helst, det blåser rätt mycket fortfarande och regnar i omgångar. Så vi bestämde oss för att åka hem och bara slappa i soffan istället. Skönt en sån här dag...

Dock väntade ett par överraskningar när vi kom hem....
Dels har taket på maskinhallen blåst sönder en aning, liksom rullat upp sig som en tejprulle.....
...och dels har hundarna satt i sig ett trepack med rödvinssås.
Det måste vara Loke som har plockat ut såsförpackningen från skafferiet innan vi åkte.
Men hur gott kan det vara?! Tre påsar med pulversås?
Å andra sidan har hundarna glatt käkat upp både vällingpulver och grötpulver förrut....

Vad har ni hittat på en grå dag som denna?

Kommentarer
Postat av: Wickan

Tänk vad hundar kan hitta på! Äldste sonen har varit hemma med sina två hundar, varav en valp. Hon fick tag på min fina korg, som jag haft sedan jag var liten, o tuggat i sig handtaget... Smakat på lite skor har hon också gjort!



Ja, fy vad det har blåst! Jag har yngste sonen som ska fara hem från Tallin inatt, med båt... Gissa om det känns kymigt?



Synd på loppisen... Men det kommer mera... o flera....



Ha en härlig vecka!

2008-10-26 @ 16:25:52
URL: http://wickansvarld.blogspot.com
Postat av: whatthefuckdotcom

Vad jag har gjort en ag som denna? ... suttit frenetiskt och väntat på att du ska göra utmaningen jag lämnat åt dej!!!! ;)

2008-10-26 @ 17:08:20
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Malin

Hundarna tycker nog det mesta är gott.



I dag har vi grävt i våra land inför hösten hos manens mormor det är riktigt jobbigt nästa år ska jag fasen skaffe en jordfräs så man spar på rygg och axlar.



sen har jag jort världens godaste tonfisksröra som jag snart ska ta en rostad macka och lägga lite gran på.



Men nu ska jag snart lägga mej framför tv och se om där är något intressant villket det säkert inte är.

2008-10-26 @ 18:12:42
URL: http://wilfli.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Här har det varit en ganska lugn söndag. Det har blivit solarium, kort träning, besök hos vänner och nu bara lugn & ro.

2008-10-26 @ 18:23:04
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Eva (kramgo_72)

Här har vi haft lite solsken faktiskt efter nattens väldigt häftiga blåsväder, men jag har bara tagit det lugnt. Håller på att tvätta och stökar på lite här hemma i största allmänhet mellan datapassen. :D



Mn jisses vad mörkt det blev tidigt idag alltså! Visst, man var förberedd, men inte SÅ förberedd tydligen... *suckar*

2008-10-26 @ 18:48:46
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Jen

Vad man gjort...?

Städat, tvättat, kopierat dig med räkor och ost :D, slappat och tagit promenader i regnet.



Synd att det inte blev nån apa denna gång heller. :)

2008-10-26 @ 19:37:06
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hahaha, hundar äter väl allt de kommer åt =)

Men såspulver låter ju inge' vidare lite torrt men de hade väl vatten i hundskålen o spä det med lite !! Min Sally är extra förtjust i värmeljus. mums mums !!

2008-10-26 @ 21:30:48
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Lina

vare loppisen på fyrispark? Har tänkt ställa ut där någon gång...får se om jag får fingrarna ur

Postat av: elena cn

Haha! Vad äckligt! Jag blir alldeles torr i munnen av bara tanken.



Idag har jag skitit i städningen och pysslat istället:) Städa får jag göra på onsdag när mitt lov börjar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0