Broarna

Åh vilken mysig eftermiddag jag och barnen har haft! Vi åkte till Gysinge och gick först på deras söndagsloppis. Därefter satte jag Loke i vagnen så gick vi den gamla banvallen mot de maffiga järnvägsbroarna. Den här gången gick jag från det andra hållet än sist, så vi skulle komma direkt på de vackraste broarna.
Vi vågade oss faktiskt över första bron. Men det var inte lätt att sikta med hjulen på barnvagnen på brädorna och samtidigt hålla koll på Ellen och Alfred. Jag har dessutom både höjd och nån form av broskräck. Sakta men säkert så kom vi över på andra sidan!
Det är förstummande vackert där, hela banvallen är kantad av ekar och nedanför gick både kor och får i en hage! Jag måste åka dit snart igen när höstens färger är starkare!
Efter vår promenad handlade vi i lanthandeln och sen fikade vi på caféet. Riktigt mysigt, ungarna hann med en hel del spring på de stora gräsmattorna också!
Gysinge är verkligen värt ett besök om man aldrig har varit där!


Lägger upp fler kor sen, nu måste jag slänga ihop en snabb middag!

 
    Bloggkoll

Kommentarer
Postat av: Catti

Vackert, vackert som vanligt. För tankarna till sånadär gamla nerlagda broar som brukar vara med i amerikanska filmer ibland.

2008-09-14 @ 20:48:50
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: Lotta

Vilken härlig dag ni fick =)

De där järnvägsbroarna är ju hur häftiga som helst !!

Ha en fin kväll !

2008-09-14 @ 23:17:37
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0