Mörbultad.....

Efter att ha varit allmänt seg hela förmiddagen tog jag min ginseng vid lunchtid, precis när jag sköljer ner tabletten får jag en sån där deja-vu-känsla..... jag har ju redan tagit min ginsengdos före lunch! Men men...how bad can it be?
.......jävlar i min lilla låda vilken fart det blev på mig! Jag tog itu med en massa tvättgöra, sen gick jag upp till hallen på övervåningen och började städa och rensa bland alla saker. Hallen uppe har blivit någon slags avlämningsplats för saker man inte vet var man ska lägga. Men nu städade jag äntligen där, upp med dammsugaren och dammsög dammråttor stora som heffaklumpar.

När jag ändå var i farten kunde jag lika gärna dammsuga trappan också. Helt otroligt vilka former dammråttor kan ha, trappråttorna såg snarare ur som mammutar!
Eftersom dammsugaren stod uppe så liksom hängde jag mig ut över trappan för att nå så långt ner jag kunde..... plötsligt lossnar slangen till dammsugaren, jag tappar balansen men lyckas räta upp mig. Jag studsar liksom ner på fötterna i den delen av trappan där det är som smalast. Det tar stopp mot det snygga kompostgallret vi har som grind längst ner för hundarna, i den krokar min lilltå i och stoppar upp hela min studsande kropp....slutligen slår jag mig själv i huvudet med den del av dammsugaren som jag fortfarande har i handen. JISSES vad jag blev rädd!
Just nu känns min rygg ungefär som om jag skulle ha hoppat jämfota från ett tak och landat ståendes på fötterna och min lilla lilltå med tillhörande fot gnäller om att den fick ta emot hela min tyngd och ha sönder grinden.....

Min superenergi jag hade för en stund sedan verkar avta ungefär lika fort som den kom......

Kommentera?
 Läs gärna här först! ;o) men lämna kommentaren till det inlägget du kommenterar till :o)

 
    Bloggkoll

Kommentarer
Postat av: whatthefuck

hahahaha, du är ju galen!

2008-09-01 @ 16:46:54
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: ThereseF

HAHAHA, jag förstår vad du menar med att dammsuga trappor. Själv har jag kommit på att barnen tar med sig dammet ner när dom åker på rumpan nerför trappan. Väldigt praktiskt, bara att borsta av dom när dom landar på golvet. Appropå det, funkar gisanan på riktigt, skulle behöva nåt som piggar upp.....

Kramar!

2008-09-01 @ 17:59:17
Postat av: Mumari svarar

Therese: Jag ska instruera barnen att färdas ner för trappan på det vviset!

Faktiskt så tycker jag absolut att Ginsanan funkar! Testa!

Kram på dig! Vi måste ses snart!

2008-09-01 @ 18:02:07
URL: http://mumari.se
Postat av: Ann-Sofie

Stackare! Dammsugare är farliga saker. Var rädd om dig så att du inte slår dig helt fördärvad.

2008-09-01 @ 21:38:46
URL: http://pz2.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ajajaj, ja, jag gör oxå så när jag dammsuger, sträcker mig för att nå så långt ner som möjligt !! Än så länge utan kroppskador, ska tänka på din vurpa nästa gång jag tar fram sugen.

Hoppas du känner dig bättre o slipper rollatorn =)

Kram !!

2008-09-01 @ 22:41:11
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0