När man minst anar det.....

....så dyker dom upp.......


I en veckas tid har jag tänkt att jag ska färga utväxten på håret, men det har liksom inte blivit av. Men nu! Nu tog jag mig för med att göra det.
Medan jag sen duschade och sköljde håret fick lOke bada så han skulle vara ren och fin till sitt BVC-besök...
När jag duschat färdigt sveper jag in håret i en handduk, drar på mig ett par trosor och traskar ut till vardagsrummet där jag råkat lägga mina andra kläder som jag ska ha.
Jag hör att Dumper skäller utanför men kopplar inte riktigt.......jag tittar ut genom fönstret.....
Där står en svartmuskig karl på gräsmattan en bit från mitt fönster!
Han viftar och pekar på bakluckan på sin bil.
-Oooooaaahh!
Jag viftar och gestikulerar snabbt att han ska försvinna härifrån, försäkerhets skull använder jag mig i all hets av ett långt finger.
Sen rusar jag förskräckt-generad-arg in på toaletten igen.
Jag stannar där tills jag hör att hans bil åkt från gården.....

Förstår ni hur jag känner mig nu!!? Jag har stått endast iförd trosor och en handduk på huvudet framför en vilt främmande karl!
Jag avskyr försäljare! Tänk om han hade gått ända fram till fönstret och knackat som en försäljare gjorde förrut! DET är fräckt, normalt sätt så använder man ytterdörren.
Missade den här karln vår skylt tro?? Skylten är förvisso egetligen ett skämt....men vi har faktiskt haft färre försäljare sen vi satte upp den, det verkar som de som inte är från Sverige tar den allvarligare.

Men jag skäms....jag skäms så jag är alldeles upprörd och skakis! Tänk om han kommer tillbaka! Jag tänker INTE öppna dörren i så fall....

....eller så kanske jag skrämde bort honom för gott med min blotta uppenbarelse.... Det vore ju det bästa, men kanske minst smickrande alternativet.....


*Veckans Läsare är Annies Fotoblogg*
VEM BLIR NÄSTA VECKAS LÄSARE?

Puffar lite för bloggkoll också!
 Bloggkoll

Vinn MisoPrettyProdukter här

Kommentarer
Postat av: Jen

Ohh, jisses! Stackars kvinna!

Så fruktansvärt fräckt gjort...

Jag hade då inte vågat mig nära vid synen av den skylten :D

2008-09-24 @ 17:15:41
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Olle

Alltid jobbigt med försäljare...eller objudna gäster överhuvudtaget!!

Men jag tror knappast det var "utsikten" han blev skrämd av ifall han inte kommer tebax... ;)

Gör en större skylt oxå!

2008-09-24 @ 20:27:23
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: adeliah

Ha ha... fruktansvärt roligt, (mest fruktansvärt) så länge det inte händer en själv så klart. Själv är jag alltid orolig för att nåt sånt ska hända... Ha ha... kan verkligen föreställa mig händelsen... ha ha ha

2008-09-24 @ 21:39:34
Postat av: elena cn

Här var det tvära kast från sorg och förskräckelse till asgarv.

Frunktansvärt att man inte kan få gå halvnaken hemma utan att besväras av försäljare. Jag undrar vad han hade i bakluckan?

2008-09-24 @ 22:34:04
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

hallå... stavfelspolisen här... survivors ;)

2008-09-26 @ 11:53:39
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0