Rutigt mode

Ha, jag tror det var i Jens blogg jag skrev en kommentar att det är läskigt när saker och ting blir moderna IGEN och man upptäcker att man inte ens har hunit hänga undan det! Är det då man är gammal och har svårt att hänga med?
Nu har det visst hänt igen, läste Sofies mode i Aftonbladet att det är superhett att ha detta...citat: "

Börja på ruta ett i höst och köp en skjorta som du kan ha slarvigt uppknäppt till dina favoritjeans.

Bästa tipset är att leta second hand. Då blir köpet både billigt och unikt."

Vadå köp? Second hand? Billigt?
Jag har flera stycken i min garderob, icke undanhängda och mest använda hemma, tror till och med att jag har ett foto på mig iförd en av skjortorna, med lite lätt lant-chic touch! *letar*

*hittade*
(Foto från sommaren, den lilla kalven är min silverkviga Agda, som tyvärr levde alltför kort tid....)

Jag hade förvisso inte skjortan uppknäppt och just DEN skjortan lever inte idag, den fastnade i hundens mun i ett av hundens vilda glädjeryck....skjortan var då tack och lov inte applicerad på min kropp ;D

 
    Bloggkoll


Kommentarer
Postat av: Madde

Hahaha, ja det är väl så med barn i allmänhet, allt ska smakas på :), tur att de är så söta annars hade det nog inte blivit några ;).



Alla trender kommer alltid tillbaka för eller senare känns det som. Man har väl tur om man hinner uppleva de man tycker om fler än en gång ;).

2008-09-02 @ 21:19:32
URL: http://thesagaiscontinued.blogg.se/
Postat av: Madde

Aha, jag missade visst den andra kommentaren :). HM, eller nästan alla kedjor, är lite kluriga med deras storlekar tycker jag. Är det xs eller 32, eller vad de nu väljer att kalla sin minsta storlek, så ska de väl vara så pass små att man kan ha dem utan att behöva ändra en massa. Det känns inte speciellt kul när kläder, framförallt byxor, bara hänger på en. Jag vill också kunna ha vanliga byxor och inte bara jeans hela tiden ;). Som sagt jag får väl också börja handla på barnavdelningen ;).

2008-09-02 @ 21:26:25
URL: http://thesagaiscontinued.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej vännen!

Hur är det? Ha, ha, inte blir man gammal heller... eller jo kanske. Oundvikligt tyvärr. Men tänk så billigt det blir, man kan ju göra en garderog som ett rondellskåp (=arbetsskadad) och bara dra fram "rätt" årtal vartefter. Ha det bra, vi kan väl höras någon dag.

Kram

2008-09-02 @ 22:01:26
URL: http://msockertopp.blogspot.com
Postat av: Lotta

Haha o jag som rensade min proppfulla garderob förra veckan. Nu jäklar ska det jag inte använder bort tänkte jag, o 3-4 skjortor vet jag var med i säckarna till UFF-lådan =)

Tänk att man kan va så "ute", det är inte sant !!

2008-09-02 @ 22:24:40
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Woow - gör vågen, jag är "inne". *S*

Jag som så ofta kilar omkring i rutiga flanellskjortor och andra rutiga "bondskjortor" - det är ju ett av mina favvoplagg med ett skönt linne under, både på jobbet och hemma ;-)

2008-09-03 @ 07:51:14
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Jen

Hoho! Där ser man...once again så är du helt rätt i ditt klädesval:)

Livet är väl underbart om man kan återanvända hela tiden!?



Bilden är jätte mysig!

Jag byter gladeligen liv med dig vilken dag du vill ;)

2008-09-03 @ 19:49:49
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0