Sjukhusbesöket

På vägen till sjukhuset började mannen skruva lite på sig och påstod att han kände sig något bättre i käken, det kanske var onödigt att åka in....
Jag stod på mig, det tog mig ungefär två timmar att ordna så att han skulle få komma in till sjukhuset så här skulle banne mig ingen ångra sig!
Det var öron-näsa-hals-akuten vi skulle till, fråga mig inte varför. Vi fick vänta ett bra tag i ett folktomt väntrum, det var ungefär som att vänta i ett väntrum med barnen, fast det nu var maken som undersökte varenda pryl och provtryckte en massa knappar och apparater. När jag nervöst irriterad tänkte föreslå att vi kunde sätta oss i väntrummet som var avsett för småbarn istället kom tack och lov läkaren och ropade in mannen.
Jag följde med in för att inspektera undersökningen och för att kunna komma med kompletteranda väsentliga uppgifter om hans tillstånd. Tur var väl det eftersom mina kompletterande uppgifter visade sig vara nödvändiga för doktorn ;D
När jag satt där och tittade på medan mannen  fick diverse metallföremål instuckna i huvudets håligheter fick jag plötsligt svårt att hålla mig allvarlig, Inte för att jag önskar min man smärta, men situationen kändes plötsligt komisk, när doktorn körde in en gigantisk lampapparat i örat på min man tittade jag av någon anledning efter en lampreflex på andra sidan väggen .........jag borde veta att man inte kan lysa rätt igenom en skalle!
Jag gjorde allt för att undvika mannens blick för jag vissta att vi förmodligen båda skulle brista ut i ett okontollerat omoget asflabb om vi såg varandra i ögonen.
Käken verkade tydligen inte vara ur led som vi trodde......dessvärre kan den vara bruten och ihopläkt fel eftersom det var två veckor sedan han gjorde illa den. Vi fick en remiss till röntgen, i morgon klocken 9.00.
Vad gör dom i så fall? Mannen tror att dom måste bryta käken igen och sätta ihop den rätt! Sen då? Får han gips runt munnen då? Jag måste nog köpa en bok med sopprecept.....
Jag fick en syn framför mig från "Fyra nyanser av brunt"....

Håll tummarna nu för min make att käken INTE är bruten och att det är något enkelt åtgärdat!
Jag följer givetvis med honom i morgon, snäll hustru som jag är :o)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det är väl ganska roligt att man kan se komiskt på även så'na här saker, det gör det ju så mycket lättare =)

2008-09-03 @ 23:47:19
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Det är ungefär som min hästtrampade fot det där... När jag var på reumatologen igår så kikade de lite på den med, och doktorn sa att jag med all säkerhet har brutit flera småben på ovansidan foten - och nu har de läkt ihop lite konstigt eftersom jag är knölig där... Men i mitt fall så är det ju ännu flera veckor sedan så det vette tusan om det är värt ett besök så här långt efteråt... eller?



Lycka till på röntgen idag nu då!

2008-09-04 @ 07:45:43
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0