Mina vovvar

Det blev ett sent god morgon idag! Jag har haft fullt sjå med att få upp värmen i huset och på köpet råkat yxa mig i fingret när jag skulle fixa lite spintved att tända med.
De flesta som gissade vad receptet på vår Dumper är trodde att han innehöll bland annat Bordercollie.
Det gör han också, men innte så mycket som man skulle kunna tro, hans mamma var blandis med Schäfer, Bordercollie och Lapsk Vallhund.
Dumpers pappa är Portugisisk Vattenhund så det är den rasen som borde dominera Dumper.
Dumper är större än en Border och mycket kraftigare. Pälsen är ganska lång och vågig och sträv. Eftersom hans far är Vattenhund kan man tycka att Dumper skulle älska vatten, men det gör han inte, vatten är det värsta han vet!

Hittade ett mobilfoto på honom när han var valp, han var så söt och knubbig då!

Gizmo däremot står i papprerna som Bordercollie-x och är enligt veterinär förmodligen Bordercollie till största del, kanske med ett litet inslag av vinthund.
Eftersom hon är en hittehund från Irland så kan man inte veta säkert.
Men hon har verkligen borderns rörelsemönster och temprament bortsett från vallningen, jag är faktiskt fullkomligt nöjd med att hon inte vallar något!

Dumper är förövrigt väldigt förtjust i hamburgare också!


Kommentarer
Postat av: whatthefuckdotcom

Hahaha, jag gillar när du säger; Akta ta bort Loke där... det låter som du tror att dumper ska slaffsa i sig honom också, fniss!

2009-01-05 @ 10:49:00
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Dennis

Så om hela djuret "kommer till nytta" är det rätt att slakta djuren? Djuret dör ju för människans skull oavsett om det dör för köttet eller pälsen. Jag tycker att det ligger mycket dubbelmoral i att säga att det är okej att äta kött men inte att bära päls. Vi behöver faktiskt egentligen inte varken det ena eller andra.



Min hund bär kläder om jag vill att den ska göra det. Chihuahua-hundar fryser väldigt mycket under vintern och därför är det bara bra om man tar på hundarna en varm tröja!

2009-01-05 @ 14:06:02
URL: http://www.dennism.se
Postat av: Jen

Ha ha! Underbart klipp! :D



Mycket förståeligt att du inte vill ha vallningen.

Min Porthos är Bordercollie/Breton,

där Bordern är övervägande.

Varav det blir mycket vallande för honom.

-djup suck-

Men goa är de oavsett!:D

Blandisar nästan bäst...så underbara personligheter det blir. (oftast) :)

2009-01-05 @ 18:59:20
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Sussi

Jag blev riktigt nyfiken. Hur har du fått tag på dina voffsingar?

2009-01-08 @ 20:41:09
URL: http://lavica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0