Mumari höftar


Yes jupp hupps!
Mumari har bakat! Notera det kära ni för det händer inte ofta!
När jag bakar så bakar jag aldrig någonsin efter något recept. Man tager vad man haver bara!
Idag bakade jag matbröd. Jag planerade faktiskt så pass att jag köpte jäst igår när vi handlade, dessvärre glömde jag en major ingrediens.....: mjöl....
Nåja jag hade lite så det räckte till en mindre deg i alla fall! Annars brukar jag, dom få gånger jag bakar, vilja baka mycket på en gång och fylla frysen.
Jag rotade i skafferiet för att hitta något att smaksätta brödet med, det fick bli sirap, lite kardemumma och krossade hasselnötter!
Degen blandades under pompa och ståt, barnen kom och tittade med stora ögon och tisslade och tasslade; "Mamma bakar!"
Efter jäsning bakade jag ut runda bullar och in i ugnen.
Nyss smakade vi på dom, nybakt bröd med smör som smälter på, gott! Det blev faktiskt supergott!
Synd att mjölet är slut nu, annars hade jag bakat en omgång till medan jag fortfarande har mitt höftade recept i färskt minne!

Höftning är bästa knepet, jag äger inte ens ett decilitermått!

Kommentarer
Postat av: Erika

Åh tack så jättejättemycket! Det är nästan en ära att få den komplimangen av dig med tanke på dina kickassfoton. :)



Ha det gott!

2009-01-07 @ 14:10:29
URL: http://theerika.blogg.se/
Postat av: Bloggullet

Gott med nybakat bröd och bullar.

Kram

2009-01-07 @ 18:35:48
URL: http://gladana.blogspot.com
Postat av: monica

näää da mig skrämmer du inte hahaha!

Brödet ser gott ut jag har också ett eget bröd som jag bakar på en höft,men jag gör det bara på jobbet så vi får färskt bröd till personal frukosten

2009-01-07 @ 19:51:21
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0