Glasögon.....

Igår var jag till optikern igen, en ny jättebra optiker kollade synen på mig igen och bekräftade att jag verkligen såg så dåligt som den andra optikern trodde igår. Hon fixade dessutom en remiss till en ögondoktor på akademiska sjukhuset. Jag fick nämligen en synnervsinflammation för två år sedan ungefär, på höger öga. Det innebär att jag vart jag än tittar har en "svart tråd" som jag ser mitt i synfältet. Då sa läkaren att det borde försvinna efter ett par veckor men så blev det inte. I samband med det så blev det utredning om jag eventuellt hade MS så när utredningen var klar så blev det liksom inge mer med ögat heller. Kan tillägga också att jag inte hade MS.
Optikern tyckte att man borde utreda mera om mitt öga eftersom den där tråden fortfarande finns kvar och stör synen.
När jag fått mitt glasögonrecept så tittade jag på bågar men hittade ingen jag gillade som passade mitt lilla huvud. Gick vidare och kikade hos andra optiker men hittade inget jag föll för direkt.
När jag kom hem åkte jag och Jeff till Heby, jag sprang in till optikern där för att ta en titt på bågarna utan några större förhoppningar. Hon hade MASSOR av snygga bågar! Jag fick låna hem fyra par och prova och jag tror att jag har bestämt mig. Inte var dom dyra heller. Runt 1800:- med glas. Trodde nästan att det skullevara dyrare än inne i stan men icke, så det var ju bra. På måndag ska jag åka dit och beställa.
Riktigt spännande, men glasen kommer att bli så starka att det kommer bli jobbigt att vänja sig, och när jag väl har vant mig så kommer jag säkert inte att klara mig utan, efter som skillnaden blir så stor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0