Hästar hästar.....

Igår kom ett par som vi känner lite ytligt över på kvällen. Dom ville hyra vårat stall. Tjejen hade tre travhästar. Hon hade material och allting till hagar mm. Som det ser ut nu i stallet så finns det bara två boxar men gott om utrymme för ett antal hästar till. Villa dom hyra stallet så kom vi överrens om att dom får bygga ut flera boxar själva så slipper dom betala hyra för ett tag. Det är ju ingen nackdel för oss att få fler boxar i stallet, vet ju aldrig vad som händer i framtiden.
Sen vi flyttade hit så har jag gått och funderat på var min förra islanshäst tagit vägen. Vi var fodervärdar på honom i ungefär tio år medans jag bodde hemma.  När vi köpte gården så tänkte jag att ska jag ha häst så ska jag ha Nasí.
Nu när stallet ända ska användas så började jag söka efter hans ägaren telefonnummer och fick tag i henne idag. Tyvärr så hade hon sålt honom för ett år sedan upp till norrland. När jag förklarade att jag gärna ville ha tillbaka honom om det var möjligt så sa hon att hon skulle försöka få tag i dom nya ägarna. Hon trodde att det kunde vara så att han bara gick som sällskapshäst och inte användes. Hon skulle ringamig när hon fått tag i dom.
Efter samtalet med henne visste jag inte hur jag skulle känna mig. Tårarna kom men jag visste inte om jag var ledsen eller glad. Kände bara en sån längtan efter Nasí. Han och jag sällskapade ju i allafall bra länge så det är klart att känslorna blir lite ur spel. Nu kommer jag gå som på nålar och vänta på att jag ska få veta något om honom, antingen så har han det bra i norrland och ska fortsätta bo där eller så kanske dom vill göra sig av med honom. Men jag vågar inte ens hoppas på det eller tänka den tanken, jag vill inte bli för besviken..........

Får se hur det går.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0