Morgonbabbel....

Barnen har kommit, igårkväll. Jag skriver lite här medan jag väntar på kaffebryggaren.
Igår slängde jag ut vår bokhylla, den var en såndär billig modell från typ jysk, som hade blivit skev och kändes allmänt tråkig och ful. Nu står tv:n på en gammal kista/skänk som kommer från min morfar från början. Jag möblerade om i hela vardagsrummet och gjorde rent i akvariet och bytte gardiner. Blev lite förvånad när jag gjorde rent åt fiskarna för jag blev ilsket attackerad av guldsömmarna. Förstod inte varför först men sen så såg jag att dom vaktade på yngel! Måste vara över hundra! Ska försöka ordna en yngelkammare så några överlever den här gången.
Skurade också hela toaletten och duschen när jag ändå var i farten.
Barnen var glada att komma hem och det är så kul att se att katterna lever upp när barnen kommer!
Nu ska vi äta frukost.

Förresten, vi var på Max och åt för ett tag sen. Det satt en tavla där det stod hur dom gör sina hamburgare typ "100% svenskt kött" osv.
På den stod det också: "Vi använder innte genmodifierade produkter. Vi friterar inte i transfett."
Kan någon förklara det för mig? Är det transfett som i TRAN-SFETT eller TRANS-FETT och vad betyder isåfall det????

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Marie
Här kan du läsa om transfett
http://www.slv.se/templates/SLV_Page____3345.aspx

2005-10-06 @ 08:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0