Bakmaskinen har nedkommit med ett bröd och min rumpa är försvunnen...

Igårkväll åkte vi över till en kompis och fikade, bakmaskinen hade fortfarande inte kommit längre än till jäsning, jag startade om den och degen började än en gång knådas medans vi åkte bort. Jag hade inga stora förhoppningar på nybakt bröd när vi kom hem men när jag öppnade ytterdörren luktade det bröd i hela huset! Bakmaskinen hade nedkommit med en slags fralla! Visserligen mycket välknådad och hård på utsidan men ändå! Jag skar upp en macka och tvingade Jeff att äta och säga att det var gott.

Idag var Jeff ledig, vi åkte till Kupolen i Borlänge för att handla lite kläder. Jag behövde ett par jeans, provade massor av jeans, först en hel drös med billiga icke-märkesjeans. Blev mer och mer deppad när jag insåg att man ska vara glad om det finns 25 i midjan, trots att 25 är för stort för mig.....
Gjorde också den upptäckten att min rumpa har försvunnit! Vart kan den ha tagit vägen??
Trodde först att det berodde på att jeansen satt för slappt men när jag tillslut bad en expedit på JC om hjälp att hitta jeans som passar så insåg jag att den verkligen är borta. Undrars när den kommr tillbaka?
Dom enda jeansen som inte var snordyra som fanns i storlek 24 var en modell av LEE. Dom satt verkligen perfekt trots avsaknad rumpa. Köpte dom även om jag helst hade haft lite ljusare jeans,  men det fanns ju inte direkt mycket att välja på i min storlek. Skönt iallafall att ha ett par jeans som sitter utan att jag måste ha långkallingar under!

Det var en trevlig dag och trots att jag och Jeff sitter i samma bil en hel dag och går runt tillsammans så blir vi sällan trötta på varandra, har alltid roligt när vi åker iväg så där.
Jag kände mif´g som sju år på nytt när Jeff funderade på om vi skulle köra in bilen i en sån där biltvätt på macken. Spontant utbrast jag : "JA!!!" Jeff tittade överraskat på mig. Ja...liksom....det var ju höjdpunkten att följa med pappa å tvätta bilen när jag var liten.......eh....men nu är jag ju vuxen.......

Vi kom hem på kvällen, det blev aldrig nån biltvätt. Tv-kväll i soffan och sen godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Tur att du har barnasinnet kvar! ;) Vart brödet gott då? Har Alfred frisknat till eller blev det ingen magsjuka? Höres! Kram Mia

2005-09-29 @ 19:58:27
URL: http://mia.stand.at

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0