Sammanfattning av dom senaste dagarna

Det blev bo på hotell i onsdags. Det var full storm och regn när vi vaknade onsdag morgon. Tänk att vakna till oväder kan göra en så glad! Vi gjorde ordning för kalvarna, lämnade barnen på dagis (deras pappavecka börjar på onsdagar) och sen åkte vi mot Dalarna. Vi hade inte bokat något hotell när vi åkte men vi siktade på Tällberg. Där finns 8 stora hotell så vi antog att det skulle gå att få ett ledigt rum mitt i veckan.
Det var skönt att inte ha någon brådska, ingen tid att passa.
I Borlänge stannade vi och åt på Burger King. Då ringde vi också och bokade rum, det blev hotell Dalecarlia. Ett superfint hotell med spa-anläggning. Sista-minuten-pris fick vi på rummet också. Väl där frächade vi upp oss på rummet och åkte sen till Rättvik och strosade runt i lite affärer.
På kvällen gick vi ner till badhuset vid hotellet och badade bubbelpool.
Middag åt vi på hotellets fina restaurang. Oj oj vad fint det var där! Vi åt entrecot med stekta kantareller, nån slags potatis och madeirasås. Ni som känner mig, märk väl att JAG åt SÅS! Jättegott!

Vi kunde ju bara var borta en natt, men en natt hemifrån på hotell är värt mycket som omväxling!
På hemväg stannade vi i Kupolen i Borlänge och tittade i affärer.

Hotell-lyx till trots, det var skönt att komma hem till vårt hus på torsdagkväll.

På kvällen när jag höll på plocka lite i köket hörde jag en av kattungarna jama och pipa. Brydde mig inte så mycket om det men när jag hörde mamma Åke jama som en besatt så blev jag fundersam. Hörde att det kom från badrummet så jag gick in och tittade. Lilla Blomma hade ramlat ner i toaletten! Hon låg där på rygg och plaskade och kunde inte komma upp.
Jag fiskade upp henne, schamponerade hela katten och virade in henne i en handduk. Var sen mycket noga med att tala om för Jeff att vi MÅSTE komma ihåg att stänga toa-locket för det är ju farligt för katt-bebisarna.
Senare när vi gått och lagt oss hörde jag samma jamande igen. Gick ner för att kolla toan, där låg nästa kattunge i toan och plaskade. Samma visa igen, schamponera och torka. Det värsta var att det var jag själv som hade glöm locket. Måste komma ihåg det!

På fredag förmiddag skulle jag ta bussen in till stan för att träffa en kompis, van bussresenär som man är så tittade jag fel i tidtabellen, och var nära att missa bussen, när jag trodde att jag var framme så plingade jag och hoppade av på fel busshållsplats, visserligen bara en för tidigt men ändå.
Min kompis hämtade upp mig och så åkte vi till Ikea, lampan som jag tänkt köpa till Ellens rum hade kommit, så idag ska jag sätta upp den lilla "kristallkronan".

Jeff har jobbat hela helgen och jobbar nu med. Igen så är det riktig storm ute. Usch, inge vidare och kallt inne är det. Måste fixa pellets så jag kan elda i kamin.

Grejjade lite med Photoshop igår och slängde ihop en ny layout. Den lilla tjejen på bilden är jag när jag var runt 5 år. Börjar också komma underfund med hur man redigerar i bloggens stilmall.

Tjohej!


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej hej
Vad roligt det var att läsa ditt senaste inlägg! Kunde inte låta bli att skratta åt toalettdykningarna, tur att det slutade bra!
Kram från oss i Vänge

2005-09-18 @ 17:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0