.......ser inget så jag vet nog inte vad jag skriver......

Igår var jag till stan hos optikern, skulle göra ett syntest för att se hur bra jag ser.....eller inte ser.....ser ju knappt alls visade sig så med andra ord kan jag ju inte vara helt säker på att det är korrekta saker som bloggas här var och varannan dag.....

Synundersökningen tog en timme, jag var aldeles slut efteråt, det visade sig att jag har fått väldigt mycket sämre syn än sist jag var till optikern och skaffade glasögon, för fem år sedan. Dessutom så var jag lätt skelögd när jag ansträngde ögonen, men inget som syntes var optikern snäll att påpeka. Hursom helst så var det sån stor förändring så optikern ville att jag skulle komma tillbaka idag så en annan optiker kunde titta på mina ögon! Läskigt, tänk om jag kommer vakne en dag och inte se något!
Det här gjorde att mina planer på att köpa glasögon på nätet förmodligen sprack, så stora synfel måste man tydligen vara petnoga med. Jag som hade hittat ett par jättesnygga glasögon som jag fått hem på påseende från en nätoptiker. Dom kostade bara 495 kr med glas. Lite skillnad mot butikernas priser som är mella 3000 - 6000:-!
Får se idag hur det blir.

eftersom jag tog bussen in till stan igår hade jag en timme för onödiga funderingar.
Började återigen fundera över min försvunna bak. En skrämmande tanke kom upp, tänk om det är åldern som gör sig påmind? Kanske rumpan liksom har halkat ner och flytit ut och blivit som ett med låren? Då lär den ju inte vandra upp till sin rätta plats igen med tanke på tyngdlagen.....

Nu ska jag dricka kaffe och göra mig i ordning för att åka till stan och optikern igen. Jag hade visst fått stränga order om att inte trötta ut ögonen innen jag kom, så jag borde inte sitta här vid datorn.
Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0