En riktig vårdag!!

Idag har våren kommit till oss här på landet! Solsken och varmt, snön på gräsmattan har som smält över ara en natt! Jag och barnen har varit ute hela dan och städat veranda och krattat lite. Dumper funderade varför vi aldrig gick in för så han satt vid ytterdörren och gnällde innan han kom på att det faktiskt gick att lägga sig och sova ute med.
Till lunch grillade vi korv som vi åt ute. Hoppas hoppas det fina vädret håller i sig.

Påskafton igår var trevlig men ganska påfrestande att åk a runt. Först var vi ju hos mina föräldrar och sen hos sambons föräldrar. Barnen var en härlig blandning av trötta, uppspelta, sura, glada och allt möjligt. Dumper var ungefär i samma skick.
 Jag blev så himla trött på eftermiddagen så jag kände mig alldeles färdig. Jag måste komma ihåg att köpa järntabletter som barnmorska ordinerat.

Bäbisen i magen sparkar jäääätte-mycket nu. Ibland gör det nästan ont! Igår lyckades Jeff äntligen känna sparkar på magen även om jag har känt sparkar utifrån jättelänge så har sparkarna slutat så fort jag sagt till Jeff. Idag såg han också hur hela magen hoppade när bäbisen levde rövare där inne ;o)

Nu ska jah svänga ihop lite italiens söndagsmat och njuta av en lugn hemmakväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0