Äter pensionärer hundmat?

När jag kom fram till Granngården i Sala var det smockat med bilar. Ännu värre var det inne i butiken, där var det smockat med pensionärer.
Jag lyssnade noga om jag hörde något pip när jag anlände men inget litet pip så långt örat nådde. Jag antog att Olle satt och latade sig någonstans, eventuellt läste en Kalle Anka och tryckte i sig Plopp bakom någon pall med varor i solen.
Eftersom barnen satt kvar i bilen skyndade jag mig att ta det jag skulle och gick sen till kassan. Överallt var vägen spärrad för mig av rullatorer och motorstolar. Jag ångrade grymt att jag tog min svarta skinnjacka av motorcykelmodell, jag inbillar mig att tanterna sett på mig med vänligare blickar och ödmjukt flyttat sig lite om jag haft en söt blus på mig i stället.
Medan jag stod i kön lyssnade jag åter igen efter något pip, men nä....fast tittar inte han i kassan lite konstigt på mig...? Pep han? Nej, skärp dig nu Marie. Men när jag väl har börjat tänka så där så liksom blir det lite utav en mani!
Jag betalar och tränger mig ut. När jag lastat in i bilen kommer faktiskt Olle ut och pratar, observera pratar, inte piper. Han påstod att han både tutat med trucken och pipigt när jag parkerade men med tanke på min skärpta hjärna och perfekta hörsel får vi anta jag omöjligt kan ha missat det!
Jag undrade om Granngården hade någon form av pensionärsrabatt i dag, så har faktiskt vår mataffär en gång i veckan.
Nej, sa Olle, men det är ta två betala för enhundmaten idag.
Jahaaa, sa jag förstående.
När jag åkte därifrån funderade jag på det.....hur menade han? Är det övervägande pensionärer som har hund eller är den gamla skrönan sann om att pensionärer äter hundmat?

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Det sägs att hundmat är gott... jag har inte testat, och tänker nog inte göra det heller...

Kram

2008-04-25 @ 21:12:38
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Olle

Det gällde faktiskt kattmaten oxå! :)
Misstänkte att du skulle ta fram kameran..så ja försökte ducka bakom jordpallarna. :)
Lyckades inte helt va?

Onödig fakta: ROllatorn (ja, det heter faktiskt så) som tanten på bilden har är tillverkad av mig! Eller kanske inte just hennes exemplar, men jag jobbade på den fabriken i många år. 'Fellow' heter modellen! :)

2008-04-25 @ 21:36:01
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

Jag fick förstora ditt huvud lite *s*
Jaha, jag var faktiskt bergsäker på att det hette RUllator!
Fellow, det låter tryggt!

2008-04-25 @ 21:38:04
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Olle

Är det därför jag känner mig uppblåst??!! :P

2008-04-25 @ 21:50:48
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Anna

haha snygg bild :P

2008-04-30 @ 11:42:10
URL: http://annamyren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0