Extraknäcker som vaktpost

Dagen i korta drag....:
Före lunch lämnade vi barnen och Gizmo hos min mamma och pappa, sen åkte vi vidare mot Gävle, första målet var lunch på Max. Vi är ju faktiskt med i Max Drivein-klubb nu och tjänade en dipp på  det :o)
Mannen körde och påstod att han eventuellt tänkte låta bli att tala om att vi var med i Drivein-kluben om personalen inte själva såg klistermärket. Han menade att han inte visste hur och när han skulle säga det.
Snäll som jag är så tvingade jag honom att låtsasbetala maten till mig och öva på att säga: "-Jag är med i Max Drivein-klubb" på ett naturligt sätt.. Då skulle det ju inte bli så stor grej av det när han väl kom till kassan, när han övat några gånger och jag vridit mig av skratt undrade jag om han kände sig lite säkrare nu. Jag fick inget tillfredställande svar så jag garvade igen är "the-big-deal-menigen" uttalades på riktigt utan att tjejen i kassan hörde den. Det ordnade sig i alla fall....

Det kändes konstigt att åka utan barn i bilen, då och då tittar man liksom automatiskt mot baksätet för att kolla om dom sover eller slåss och när man kliver ur bilen går man raka vägen till bakdörren vid lokes plats för att öppna dörren och ta ut ungen. Tänk vad mycket småsaker man är helt inprogramerad att göra!
Efter Max tog vi en tur på stan. Jag fyndade lite på HM, bland annat en klänning/tunika som var beige i sån där A-linjemodell, med två fickor fram. Jag ser ut som ett barn i den, jättehärligt tycker jag!
Vi var också in på Dollarstore. Jag fyndade en jättetung stekpanna, den kan komma till användning när ma minst anar det!
Efter Gävle åkte vi vidare till Älvkarleby, då passerar man Skutskär, det ligger ett pappersbruk där, det luktar inte mumma om man säger så. "Skitskur" skulle vara ett mer beskrivande namn....
image286
*Gnugga på broccolin för att känna doften*

I Älvkarleby flanerade vi runt som två pensionärer och tittade på dammar och forsar och fina hus. På Laxön var det mycket fint, det har varit ett Regemente där och många hus från den tiden står kvar och är upprustade. Jag var vid det här laget mer eller mindre rastlös av att inte behöva hålla koll på ett endaste barn så jag blev som ett barn själv och var överallt och sprang och klättrade, lite som en apa kan man säga. Mannen tackade högre makter att det inte var nå annat folk i närheten. Jag ville hoppa på stenar i den "lilla forsen", det fick jag inte, varken för mannen eller enligt alla varningsskyltar om att vatten plötsligt kunde släppas på. Sist någon lekte på stenar i forsen gick det visst så här,
 det var en munk på dackefejden sägs det.
Sen ville jag provringa en stor klocka i ett klocktorn vid Officersmässen, bara lite, en gång, men det tyckte mannen var direkt olämpligt. Tråkigt. Men jag fick i alla fall gunga och leka vaktpost, det är inte varje dag det inträffar!
  
Jag ansträngde mig hårt ska jag säga er, när jag försökte vara en allvarlig och barsk vakt i det där skjulet, men när jag står där och fösöker ha den där skarpa blicken som ser allt, ja, då såg jag verkligen allt. Jag upptäcker att det ligger en barnstövel på taket på byggnaden mitt emot, en skitful moonboot, en röd.....jag tappar min barska uppsyn...


Det var en härlig barnfri dag, men lika skönt var det att hämta barnen och komma hem igen!

Nu väntar sängen, god natt!

Kommentarer
Postat av: Olle

Haha..Du e rolig du! :) Barn på nytt!
Gonatt önskar gympaledaren som troligen inte kan röra sig imorrn...

2008-04-19 @ 23:46:41
URL: http://enarmad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0