Fjuckby skojar man inte om ;o)

Idag har jag äntligen fått tummen ur vagnen eller var den nu satt, och åkt och hälsat på min vän Hanna som flyttade till hus för ett pinsamt stort antal månader sedan. På vägen dit passerade jag den omtalade byn Fjuckby, man får visst inte skoja om namnet Fjuckby, men det låter oneklig roligt, utan att gå in på detaljer ;o)
När man ska köra upp till Hannas hus måste man köra en lerig stig på hennes grannars tomt vilket nästan kändes lite pinsamt eftersom stigen går så nära deras hus. Dom hade en lustig skylt på tomten som jag skulle fota i smyg lite hastigt, man vet ju aldrig om dom blir sura. Medans jag fumlar med kameran styr och växlar (nu låter det genast som om jag fällt fram en tredje hand) så lossnar växelspaksknoppen på växelspaken i min räser-volvo. Fumlar lite till och får dit den efter ett visst strul. Det är så med gamla stabila och rejäla bilar, om något lossnar bankar man bara dit det igen. Och lossnar det igen bankar man bara lite hårdare!
  
Det var fjärde handen som knäppte de här  korten på mig, man måste ha så många händer när man är en ofta mycket stressad småbarnsmamma.
Nej, det var faktiskt Hanna som fotade, vi for iväg till Fullerö Handel för att titta lite och då inträffade missödet med knoppen igen.
Ojojoj vad mycket fint dom ha på Fullerö! Jag blir som en apa utsläppt ur sin bur för första gången när jag kommer in i en sån butik! Fast jag skriker inte och rafsar mig under armarna.....
Jag hittade maaaassor av saker jag ville ha, vi var tvugna att gå två rundor. Det hjälpte inte så jag kom ut ifrån butiken med en liten tyganka och två ljus varav det ena såg ut som en bakelse.

Vad i hela friden ska jag med det till??
Lite mer kort från dagen:
   
Loke har gjort sig redo att åka.....            Gungar på Fullerö
  
I butiken                                                        Den söta ankan.

Nu ska här lagas mat, det blir radhusbiffar med spaghettie...mmmm....
Sen ska ny bild photoshoppas!
Vad har ni gjort idag?

Kommentarer
Postat av: EmmaPQ

Haha. Ja, det är alltid lika roligt att smygfota saker...
Ha en bra dag!

2008-04-14 @ 17:13:07
URL: http://emmapq.blogg.se
Postat av: Patricia

Hej!
Jag har en liten fråga i min blogg (typ längst ner i det senaste inlägget), jag skulle bli jätteglad om du svarade på frågan i en kommentar i min blogg! :)

Ha en kanonbra måndag!

2008-04-14 @ 17:15:38
URL: http://PROMENADE.blogg.se
Postat av: Kotteby

I Danmark finns både Bindeballe och Fitting. Fruktansvärt roligt!

2008-04-14 @ 17:22:06
URL: http://kotteby.blogg.se
Postat av: Cheri

Hahaha, jag kommer ihåg att det gick en kille i min mellanstadie&högstadie klasss om bodde i Fjuckby. Lite skit för det fick han ta :D

2008-04-14 @ 18:35:56
URL: http://cherrylicious.blogg.se
Postat av: Olle

Svensk traktorkvalitet! :) Syrrans ett gammalt ex hade en Volvo Amazon som ena framlyset slocknade på med jämna mellanrum. Han gick ur och sparkade eller slog på skärmen så tändes det. Gamla bilars charm... :)
Själv får jag öppna huven på vår lilla Golf och knacka på ett relä för att få kylarfläkten att stanna när man stängt av motorn...

Låter som du haft en mysig dag iaf! Själv har jag jobbat 7-16....lite seeeeg nu....

2008-04-14 @ 19:11:57
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Eva (kramgo_72)

Åhhh, vilken mysig butik - en sån där kan man strosa läääänge i och alltid kommer man ut med nåt (o)nyttigt... *S*

Ja alla äldre bilar har sina små egenheter ;-) Det är det som är charmen med dem jue!

Själv så har jag jobbat 13-17, pysslat med hästen och ikväll slappat i soffan och försökt vända världen rätt igen (är så förbenat yr i skallen idag - troligen nya medicinen som krånglar lite)

Kram

2008-04-14 @ 20:44:11
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0