Hår-och-mat-babbel

Nu har lugnet lagt sig här hemma.
Jag skulle överraska mannen med god mat, men som vanligt när jag ska göra det så inträffar det något som på något sätt stör mina planer. Denna gången, precis som förra gången kom han hem senare från jobbet, på grund av en traktorolycka....ingen blev skadad förrutom traktorn så det var ju tur det i alla fall. Den goda middagen lagades, om än senare än vad som var tänkt.
Jag fyllde lövbiff med stekta champinjoner, pepparost och nån slags mjukost med kantarellsmak. Pasta till det. Det blev lyckat! Jättegott faktiskt. Man kan aldrig så noga veta hur det blir när jag lagar mat eftersom jag aldrig går efter något recept utan improviserar helt från mitt eget huvud. Recept är trista och jobbiga att följa och decilitermått är onödiga attiraljer ;o). Något sådant finns inte i mitt kök!
Den enda som inte gillade maten var Loke, först så trodde vi att ungen vräkte i sig men efter ett tag kom vi på honom med att sticka ner gaffeln under bordet till hundarna i stället för i sin mun.......

Nu sitter jag och Loke här i härlig pyjamas, jag nyduschad och han nybadad, Inga ben blev rakade och Loke tittade storögdt på när jag tvättade mig och undrade sen om han skulle föna min ben ;D

Nu har den lilla Lokegrisen somnat och jag ska gå och reda ut mitt hår (på huvudet kan tilläggas i sammanhanget), passar på medan jag har nåt kvar för jag har bestämt mig mer eller mindre motvilligt att klippa av det. Det är äntligen långt....men så slitet att hårstråna går av om man går ut i motvind!
Vill ni spara ut till långt hår kan jag av egen erfarenhet intyga att man bör klippa sig lite och ofta istället för vartannat år! Sen ska man nog inte göra så drastiska färgväxlingar från mörkt till ljust ett par gånger om året heller ;o)

Hoppas ni har haft en trevlig dag och en trevlig kväll! Jag har i alla fall fått lite solbränna!

*Var med och tävla om armbandet jag lottar ut här*

Kommentarer
Postat av: Olle

Heter du Chewbakka??

Svar på frågorna kommer...så fort hjärnan min vaknar. :)

2008-04-22 @ 21:54:25
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

Chewbacca är min förebild, och Jürgen Karmapolis...."vill du föna min rygg" *asg*

2008-04-22 @ 21:56:02
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Johanna

Ville bara säga "hej"... har allt tjuvspanat på dig de senaste veckorna :p And I likes! :D

...och längtar ut på landet så fort jag kommer hit.

2008-04-22 @ 22:24:21
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0