Jag tar tjuren och åker till Max drive-in

Det har varit en alldeles strålande vårdag idag (läs söndag)! Jag knäppte en massa kort från Tidö Slott, eller rättare sagt utanför, själva slottet var stängt.

Det var ju lite lustigt att vi trodde det var en vanlig ordinär loppmarknad som visade sig vara en auktion med Peder Lamm. Jag såg att en bil från tv-programmet Roomservice var där också, tydligen så gick pengarna från auktionen till ett barnhem som Roomservice-teamet är med och bygger. En grej som auktionerades ut var en riktig ful vagn i trä.

Peder Lamm lyckades få upp den i 300 :- och börjar säga första....andra.... En kille med mössa smyger förbi just då och PL säger;
-Där fick jag 350 kronor! 350 kronor bjudet av mannen med toppluva!
Killen i mössan tittar upp lite förbryllad men verkar inte fatta att det var han "som hade bjudit".
-350 kronor! Första, andra och tredje! Såld till mannen med toppluvan där borta! *pekar*
Killen i mössan verkar inse att det förmodligen är han som gjort någon gest och råkat bjuda 350 kr för något. Han kikar fram lite diskret mot den fula vagnen, men säger inget.

Jag hoppas att han får användning för vagnen, hade jag blivit tvungen att släpa med mig åbäket hem och dessutom hade fått betala över trehundra spänn för det, då hade jag fångat vår tjur Eugene och kopplat honom för vagnen, sen hade jag valt ut en av mina prinsessklänningar som jag brukar ha när jag gör lagården. Sen hade jag och Eugene kört Drive-innen på Max och köpt ett Friscomål till mig, med chilicheese till.

Det var nog tur att det inte var jag som råkade ropan in den där gräsliga kärran....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0