Landet vs LANDET?

God morgon på er!
Jag har suttit och läst igenom kommentarerna till Kissies inlägg "Landet vs stan".
Det roliga är att det är jättemånga som anser att landet är det bästa stället att bo på, med motiveringen att man faktiskt inte behöver ha kor som man sitter med dagarna i enda bara för att man är lantis.
Det låter lite lustigt, det betyder alltså att det måste finnas två kategorier av lantisar. Grupp 1 som bara nyttjar landet som en bostad-vilken-som-helst och grupp 2 som har valt att bli lantis enda ut i fingerspetsarna och alltså bor inne i en lagård och har en kohage som tomt.
En sådan lantis har jag faktiskt aldrig träffat och jag vet inte riktigt i vilken kategori jag ska placera mig själv. Jag har ju kor/kalvar, men jag jobbar ju faktiskt bara med dom, jag bor inte i lagården och jag sover inte där.

Men man verkar kunna dra slutsatsen av att att merpartern av lantisarna tycker att det är ok att vara lantis så länge man inte har kor?
Nu vet vi ju att snittåldern på Kissies läsare inte är så hög, men det tål att funderas på!
Jag har ju tagit upp det här ämnet tidigare.
Åsikt?

Och så glöm inte tävling längre ned om du vill vinna detta:


Kommentarer
Postat av: magnusson

klart som fan landet vinner. därför jag flyttade.
och du, du har fått mail

2008-04-18 @ 07:05:00
Postat av: magnusson

btw, jag bor i ett stall och har lerig gårdsplan som tomt. och alla träd är nersågade! deppigt :)

2008-04-18 @ 07:06:57
Postat av: Eva (kramgo_72)

Landet vinner - helt klart!!!
Kan inte tänka mig att bo på något annat ställe än ute på landet med närhet till hagar, ängar och skog med allt dess djurliv.

Jag kan nog kalla mig lantis även fastän jag inte har några kor. Räknas en häst månne...?
Bara vi flyttar ut från nuvarande lägenhet så ska det bli några höns, ett par getter och kanske någon nasse också i vårt kommande hus. Eller ja, djuren ska bo i stallet då och vi andra i huset såklart... *S*

2008-04-18 @ 08:59:24
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Aiila

sen behöver ju inte allt vara svart eller vitt....=)man kan tycka om båda!

2008-04-18 @ 09:17:07
URL: http://aiilas.blogg.se
Postat av: Morrica

Ja, vad ska man säga, uppvuxen på bondgård som man är, mu, kanske?

Kossor är väldigt trevliga, även om våra var korthåriga med oändligt vackra ögon och gav tung mjölk man fick släpa till mjölkpallen (det gick till så på den tiden....), höns är också trevliga på sitt sätt. Jag undrar om folk som uttalar sig om saken egentligen vet vad det innebär att bo på landet året om?

Saknar det, faktiskt.

2008-04-18 @ 14:18:57
URL: http://curiousheathen.blogspot.com/
Postat av: Marie

Eva Kramgo: Jag var helt övertygad om att du redan bodde på en liten gård! Jag hade fått det för mig :o)
Morrica: Det som jag upplever är att om man har just kor så förväntas man vara ett orginal, men häst så är det ok, den känslan verkar finnas mellan lantisar och ko-lantisar också!

2008-04-18 @ 17:52:37
URL: http://mariwi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0