Låt vargarna vara!

Jag blir bara ARG när jag läser det här på Aftonbladet.
Vargar har rätt att finnas dom med, att dra upp det som hände i Gysingetrakten när 9 barn dödades av varg kan man ju inte använda som argument! Det var för det första på 1800-talet, sen rörde det sig inte om en vild varg....

Gysinge ligger förresten bara ett stenkast här ifrån.

" En vargflock äter 120-140 älgar om året. Inom ett varg-revir decimeras älgstammen snabbt. Jägarna blir utan både kött och äventyr."

-Stackars jägarna då som missar sitt äventyr.....

Skulle man eliminera alla faror som kan tänkas finnas för människor, då skulle vi få bo i vadderade celler, inga bilar, inga nånting som kan utgöra en risk, för hur farliga är våra få vargar jämfört med mycket annat i vår tillvaro?

Jag mår illa när jag läser vad denne Folke säger i artikeln...

Kommentarer
Postat av: Pappa C

Jag håller med dig!
Skit i älgjägarna och låt vargarna äta sej mätta!!!

2008-04-01 @ 10:29:54
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Hon

Håller med! Vargarna är djur som alla andra, och dom måste ju också få äta och leva precis som alla andra! Det är inte dom som tar vår mat, det är vi som tar deras. Vi har så mycket annat att välja på, men det har inte dom. De som hatar vargen är bara rädda, men det vågar dom såklart inte erkänna. (Då drar dom istället till med att det är barnen som är rädda, för att ha nåt att skylla på)Löjligt.

2008-04-01 @ 11:33:05
Postat av: Eva (kramgo_72)

Mmmm, jag blev ju också lite förbannad, vilket du kanske såg i min blogg igår ;)

Kram

2008-04-01 @ 12:41:37
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Anders

Haha,,ni får komma ur era skyddande skal och iallafall försöka ta till er hur världen ser ut,Självklart ska vargen få ta nån älg eller rådjur,det är inte där problemet ligger,,Barnfamiljer vågar ine ha barnen ute utan uppsikt,jakt och sällskapshundar och kreatur hittas slitna i stycken.Jakten är största fritidssysselsättningen i vargmarkerna och kan inte längre bedrivas,sluta jaga säger ni då!
Så lätt är det inte att sluta med ngt som finns i generna,och sverige förfaller utan jagande människor,Det är den sysselsättning som är klart störst när det gäller ideelt arbete...

2008-04-03 @ 06:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0