Rummet Rita och strutssafari

Hemma från Tierp igen, mitt huvudärende var så spännande som att handla kalvvälling på Granngården! Det ni ;o)
Jag passade också på att kika in en jättemysig butik som heter Rummet Rita. Fullt med inredningsprylar och lite smycken!
Jag är ungefär lika tokig i mjukisdjur som i minidjur, så jag kunde inte motstå de här Bukowski-hästarna!
 
Dom ser ut som såna där Chineese Crested Powder Puff-hundar fast i häst-edition!
Det vann jättefina armband i butiken också, och ni har tur, för ett av dem kommer att läggas ut som vinst i en tävling på bloggen strax!

På hemvägen stannade jag och barnen vid Strutsens Café och åt pannkakor till lunch. Efteråt gick vi och spanade på strutsarna. Jag tycker dom ser läskiga ut.......halsarna påminner om ormar....och dom är grymt stora!
Inte verkade dom uppskatta publik heller, en av dem började hugga med näbben i staketet som tack och lov fanns mellan oss!
   
På sista bilden tycker jag deras halsar påminner om en ormgrop.....jag var sjukt rädd för dem!

Hoppas ni har en härlig vårdag och kika in strax igen efter tävlingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0