Som ett brunt slemmigt täcke...

Det snöar...massor...snön lägger sig som ett brunt slemmigt täcke på marken. Om det ändå kunnat blivit vitt! Men det är så blött och lerigt här utanför att den snö som kommer bara gör det ännu värre. Jag bävar för att släppa ut hundarna i gyttjan.
Jag bävar ännu mer för att släppa in dom igen. När dom meddelar mig att dom vill in så kikar jag ut genom fönstret och tittar mot himlen. Jag spanar om det eventuellt tänker komma ett litet regnmoln i stället, proppat med regnvatten som det tänker spola av jyckarna med. Det där regnmolnet kommer aldrig så efter ett tag blir jag tvugnen att släppa in dom galet leriga hundarna. Hundarna blir överlyckliga när jag släpper in dom och älskar mig mest i hela världen just då, på andra plats kommer soffan.
Om det inte tänker torka upp och bli vår snart tänker jag köpa gummistövlar till dom, vilken syn!
Ha! Det är därför man har gummistövlar på Chihuahuor! Det är inte för att den lilla hunden fryser om tassarna, det är för att matte ska slippa få ett smutsigt hem! Och chihuahua-mattars hem är nog ofta smakfullt vita med flärdfulla detaljer.......att jag inte tänkt på det förrut!
När vi skaffade Dumper så gick jag med i Pedigrie-klubben bara för att jag trodde att man skulle få roliga saker. Det fick man inte, men man fick en liten bruksanvisning om hur man sköter en hund. I den stod det precis om mitt ler-problem. Man skulle helt enkelt lägga den leriga vovven på exempelvis en dörrmatta i hallen. Sen skulle man låta hunden ligga kvar där tills den torkat, det brukade ta ungefär en timme stod det. När hunden var torr kunde man lätt borsta bort leran och endast behöva sopa lite i hallen och skaka av hallmattan.
...mycket enkelt.

Synd, våra hundar är för stora för att få plats på dörrmattan.....


Kommentarer
Postat av: Olle

Såg du inte våra nya fina stora dörrmattor på Granngården?? ;) Med roliga tryck...

2008-04-09 @ 07:47:32
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

Nä, dom missade jag helt!

2008-04-09 @ 07:48:16
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Olle

Dom låg på en pall mitt i butiken...bredvid grisöronen typ...en stor hög..nästan lika hög som du...hur kan man missa det??? :D

2008-04-09 @ 08:52:54
URL: http://enarmad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0