Vår grillkväll!

Jomen det blev ju en kanonmysig kväll....! Vi kom hem för en liten stund sedan.
Vi åkte till en plats vid Färnebofjärdens naturreservat där det finns ett utkikstorn som är megahögt och en grillplats med ved och gapskjul och hela köret!
Loke sov i vagnen och barnen sprang och lekte i skogen. Mannen fjuttade igång en manligt sprakande brasa. Medan vi väntade på att det skulle bli bra korvgrillarglöd kikade vi runt lite i omgivningen. Jag fotade allt möjligt och fascinerades åter igen över hur bra en mobilkamera faktiskt kan vara!
   
  
Mannen och Ellen gick upp i utkikstornet, jag och Alfred valde att stanna kvar på marken, jag har höjdskräck. Skickade med kameran upp så ni skulle få se på utsikten:
  
Den vinkande pricken på första bilden är jag :o)

När det äntligen blivit bra grillglöd dukade jag fram korvtillbehör och sånt. Jag och mannen konstaterade att korv med bröd är riktigt gott när man grillar ute.
Dags att slänga på korven.........men....saknas det inte något? ....titta noga.....

....jo precis....var är korven??
Vi har fått med oss allt utom korven!
Man och barn funderar uppgivet på hur vi ska göra nu, en skitbra grillbrasa men inget att grilla...

Tur att jag tog med fruktsalladen som blev kvar sen igår.....
Det jobbiga sen var att vi var tvungna att släcka brasan, det var lååångt att gå tillbaka till älven efter vatten och vi hade bara dricksglas at hämta vatten i eftersom mannen vägrade offra Colan som var tänkt till korven. Vi väntar en stund och hoppas att det går fort för brasan att självdö...barnen fryser och vill hem så tillslut kilar jag och barnen ner till sjön efter vatten i de glas vi hade med oss.
När brasan är släkt går familjen tillbaka till bilen, lastar in ungar och barnvagn och allt annat. Alla verkar mycket besvikna över den missade korven, jag kan inte låta bli att garva lite åt komiken i det hela, sååå typiskt oss....
Jag stekte korven till barnen när vi kom hem....

Hoppas ni har haft en trelig lördagkväll! Det hade vi, trots den glömda korven!

Kommentarer
Postat av: Bim

Hahahaha! Vilken härlig story! ;-D

2008-04-26 @ 22:07:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Olle

Haha...snacka om flopp! :) Glömma det viktigaste!!

2008-04-26 @ 22:08:45
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

Haha, ja, det var typiskt, men det var trevligt ändå. Fast det kändes lite tungt att behöva släcka vår fina brasa utan att ha nyttjat den!

2008-04-26 @ 22:12:09
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Olle

Grillat korvbröd med ketchup är inte riktigt lika gott ...

2008-04-26 @ 22:40:35
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Anonym

det viktigaste är att ni hade det trevligt ;p

gonatt!

2008-04-27 @ 00:12:20
URL: http://www.n3lli.blogg.se
Postat av: git

Ha hahaha.
Härligt, vilken underbar kväll och i dag kan nog resten av familjen skratta gott dom med.
Kunde varit denna familjen.

2008-04-27 @ 13:06:57
URL: http://bylingsbo.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0