Det borde vara förbjudet!!!

Jag förstår inte hur affärerna tänker när dom placerar ut ett ställ med lösgodis direkt innanför ingången???
Är inte det som gjort för konflikter med små envisa illbattingar?
Det har hänt förr och hände igen......
När jag (intet ont anandes) och Lyckliga-Superglada-Loke går in i affären öppnar sig skjutdörrarna likt en ridå och framför oss i Lokes ögonhöjd skiner det färgglada lösgodiset.
Jag försöker desperat avleda Lokes uppmärksamhet...... och lyckas!! Vi går förbi lösgodiset och börjar i stället plocka ner äpplen i en påse. När det är dags att gå vidare står Loke bara stilla, stirrar ner i golvet med en illslug blick.....jag tjatar lite, kom nu då.....
Han kommer inte.... jag säger att då går mamma själv.
Loke vinkar, iskallt, utan en min....
Jag börjar sakta gå.....Loke står kvar...... men så som på en given signal rusar han i hundraåttio kilometer i timmen bort till godisstället´!
När jag hunnit dit står han där med 3 geléhallon i munnen och fyrtioelva sega råttor i händerna, beslutsamt ruskandes på huvudet.
Jag försöker ta den milda övertalningsvägen.... -funkar inte.
Jag försöker hota med att mamma går utan Loke.... -ungen vinkar bara.
Jag grabbar tag i honom och bär en sprattlande 2-åring i famnen.... -funkar.

Jag glömmer bort vad jag ska handla och åker hem med en matkasse som skulle få vilken tv-kock som helst förbryllad!

...gammal mobilbild....samma händelse....

Det borde vara förbjudet att placera ut godis så där, är det någon som blir glad av att mötas av ett pappställ med karamellkungen??

Kommentera? Läs gärna här först! ;o)

 

Kommentarer
Postat av: Monica

allat som frestar står ju närmast kassan , det säljer ju bättre då så klart! men det är för jäkligt jag vet och håller med dig!!

Vi måste göra uppror!



Sen kan jag bara säga att Loke är lika söt och oskyldig som vanligt hahaha vilken bild Kram Monica

2008-08-20 @ 16:42:35
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0