Fundering: Talande textremsa....

Bland tv-kanalerna finns det två kanaler som heter talande textremsa, en för ettan och en för tvåan. Jag satt och zappade förrut och fick på den när det var Tjuren från Bronx på ettan. Jag funderade vad i hela friden den var till för. En dataröst som monotont läser upp filmtextningen på svenska med bara en svart bakgrund.
Misstänkte att det kunde vara för synskadade, och efter lite googling har jag nu kommit fram till att det är så.
Men jag kan inte låta bli att undra.........om man är blind, vill man inte höra på en mer levande röst som berättar filmen i stället för en dataröst i enformigt tonläge??

...dagens meningslösa fundering.....det kryllar av såna funderingar i min hjärna......alltid....


Kommentarer
Postat av: i k s h i i

hehe, joo du har antagligen rätt. om man är blind är det ju nog som att lyssna på radio, fast utan inlevelse blir det säkert jättetråkigt.

2008-08-26 @ 07:43:49
URL: http://ikshii.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Huga - det lät trist ut det där. Har sett de där kanalerna jag med med "talande textremsa" men har inte idats testa. *S*



Vilken tur att du testat nu då, så behöver inte jag! ;-)

Kram

2008-08-26 @ 07:53:31
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0