Handlat

Tänk att man alltid kommer hem med något helt annat än det man tänkt sig!
Jag åkte till Karlssons där dom som deras klatchiga slogan säger, har "allt mellan himmel och jordfräs".  Jag hittade regnkläder till Loke och Alfred där, neongula, som syyyns. I Ellens storlek fanns det inget.
Innan vi gick in i varuhuset förklarade jag klart och tydligt för barnen att vi är här för att köpa regnkläder....endast regnkläder.
Men så kuuuude jag inte låta bli att köpa en skitstor kartong med en massa plastmat, till barnen då givetvis, att leka med.
Då kan dom ju leka McDonalds och bjuda sin sjukt McDonalds-beroende mamma på hamburgare! Även ett "paket kaffe" följde med så nu förväntar jag mig att alltid få kaffe av glada barn när jag vaknar. Kaffe=glad mamma ;o)
Loke sover i bilen så han har ännu inte provlekt maten, det ska bli kul att se när han vaknar! Han älskar att fixa och dona "som vuxna gör"!

Förresten, appropå regn och regnkläder, det är ju en självklarhet att barn har regnkläder och gummistövlar vid dåligt väder. Men hur är det med er?
Om regnet vräker ner, sätter ni på er gummistövlar då om ni ska ut?
Jag har i princip alltid gympaskor, som blir surt obekväma när det regnar, rätt opraktiskt egentligen!

Kommentarer
Postat av: Isabella

sv; Hihi :) aw, tack så mycket, det hoppas jag med! kramkram

2008-08-08 @ 16:10:29
URL: http://thefabulouslifee.blogg.se/
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Hehe, som sagt. Jag är ny läsare. Får hålla utkik i framtiden!



Nikon d40 har jag funderat på, eftersom priset är sådär lagom för min plånbok om man vill ha den sortens kvalitet på bilder:) tycker att dina lir jättebra!

2008-08-08 @ 16:43:13
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Malin L

Klart man har gummistövlar.

Hade det idag

2008-08-08 @ 18:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0