Hemma igen

Jag ångrade en hel del att jag ens åkte iväg för att handla. Vi åkte till Valbo köpcentrum och när jag kom dit mådde jag rätt dåligt. Kändes som jag fick feber, trångt bland allt folk och varmt. Men eftersom vi ändå pallrat oss dit så kikada jag och Loke som var väldigt skötsam i affärerna ändå.
Jag handlade kläder till Loke mest. Mysiga mjuka velourbyxor och några tröjor till. Eftersom hans flesta kläder redan går i brunt.orange så tyckte jag att det är lika bra att fortsätta i den stilen så det mesta matchar!

På vägen dit mötte jag förresten Takidas buss på stora vägen! Jag noterade också att folk som åker husbil hejar på andra husbilsåkare, töntigt ;o) Jag låg nämligen efter en husbil nästan hela vägen.
På hemvägen fick jag stanna för kor på vägen vid dalälven utanför Gysinge. Eftersom jag själv vet hur hemskt det är med kor på rymmen så åkte jag till affären för att fråga om dom visste vem som ägde dom. Dom ringde till ägaren och det kom ut en varning på radio. Hoppas det går bra att få in djuren! Jag frågade om jag kunde göra något mer för att hjälpa men det hade kommit mer folk för att hjälpa till med både trafik och kor.

Strax ska jag åka och hämta Ellen och Alfred, det blev bara hem och vända!

Vad har ni gjort idag?

Kommentarer
Postat av: Jen

Ha ha ha! jag kan inte låta bli att skratta över kossor på rymmen.

Tänk om man fick bo på landet...

det låter en aning mysigt med kor tultandes på vägarna. :)

Dock inte det roligaste för ägarna -ehm-

2008-08-29 @ 22:35:20
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0