Kringkring i huvudet...

Åh vad jag tyckte att jag hade varit duktig idag. Jag skulle bjuda maken på god middag, jag köpte utskuren biff, jag skulle göra klyftpotatis, kantarellsås till det och dagens hemmaplockade blandsvamp. Som grädde på moset köpte jag ett knippe färsk sparris.
När jag började med maten tänkte jag till och med på att jag skulle ta nässpray i tid för att känna smaken av allt gott.
Medan jag lagar mat och mannen är på väg hem från jobbet skriker Loke i princip oavbrutet, han vill än det ena och än det andra. mest av allt vill han ha tofsar i håret för han har hittat min stora påse med en massa snoddar i.
Jag gör en tofs, klyftar potatisen, Loke drar ur tofsen, jag sätter sparrisen på kokning och gör en ny tofs. Jag steker kött, jag gör ytterligare en tofs på Loke, ni hajar gången va?
Maten är lagom klar tills mannen kommer hem. Vi äter och tycker att det är jättegott.
Men när vi ätit färdigt och jag står och plockar i köket, då ser jag fatet med sparrisen snyggt upplagd ensam stå kvar på bänken.....jag glömde totalt bort den!
-Surt.......

Kommentera? Läs gärna här först! ;o) men lämna kommentaren till det inlägget du kommenterar till :o)

 
    Bloggkoll

Kommentarer
Postat av: Olle

Så du menar att du, som den kvinna du är, inte kan göra flera saker samtidigt??? Hmmm.....jag säger bara; hmmmmmmmmmm!!!!!

2008-08-31 @ 21:04:55
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: whatthefuck

men mu! simultankapasitet? .... jag stava säkert fel, men du vet vad jag menar! Fy dej, hahaha... sånt gör ju bara jag ;)



(tröjorna är här nu ;)

2008-08-31 @ 22:10:29
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det lät ju jättegott det där =)

Synd på sparrisen bara, så där gör jag med i bland. Man blir ju så arg på sig själv efteråt =(

Mysigt i svampskogen, jag har inte varit ute nå't än. Det måste bli nu i veckan !!!!

Må gott, kramar =)

2008-08-31 @ 22:27:13
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack! Ja två tvillingpojkar som snart är 3 månader gamla! Måste bara säga att din blogg är jätte fin, hoppas snart att kunna göra min lite annorlunda och mer personlig...måste bara komma på hur jag ska göra, kan inta sånt här. Ha en bra dag!

2008-09-01 @ 07:00:10
URL: http://karinohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0