Snabbis

God morgon och god dag....
Min morgon började mindre bra!
När det var dags att gå upp vaknade Loke som vanligt och jag tog upp honom för att bära ner honom för trappan, ungen blir vansinnig, totalt rabiat galen, sparkar och skriker, tårarna sprutar. Jag fattar ingenting!
Efter ett tag listar jag ut att han faktiskt vill lägga sig i sängen igen, tillsammans med sin snoozande pappa. Friden återställd....en stund....
När jag kommer ner möts jag av ett kaos i vardagsrummet. Byrackorna har lekt natt-tjuvar.....tagit sig in i köket, hämtat ett vällingpaket och ätit/ ströat soffan med det. Ghaaaaa!!!!
Biverkningarna av vällingpulvret låg i groteskt ofräscha pölar/höga på golvet..... Dubbel-ghaaaaaa!!!!!
Skura och sanera....
När det är färdigt kommer maken och LOke ner för trappan. Loke sätter sig i soffan och väntar på sin morgonvälling, helt omedveten om att rester av den faktiskt bara för någon minut sen låg i soffan just där han sitter....
Jag letar desperat efter något annat vällingpaket i skafferiet, samtidigt inser Loke att det tar ovanligt lång tid innan vällingen kommer och börjar vråla igen. Jag försöker med varm oboy i nappflaskan, det funkar, en stund...
När mannen åker för att lämna de stora barnen vid bussen och för att åka och jobba utbryter kaoset igen, Loke blir superledsen, jag får inte ens ta i honom och trösta!
Dessutom börjar han tjata om vällingen igen, nu duger inget annat.

Så, när affären öppnade så fick jag lova att åka och handla välling till Loke, och efter det åkte vi hem till en kompis till mig, tog det lugnt och fikade. Nu sover Loke i bilen, jag ska åka och hämta de stora barnen vid bussen!

Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0