...det går bra för Mumari...del 1

Räckte det inte med att jag hade ett helvete att göra upp eld i morse?

Jag och Loke gick ut en sväng på förmiddagen, jag beväpnade mig med mitt teleobjektiv. Jag tänkte minsann fånga de söta småfåglarna som alltid sitter i en buske på tomten. Det brukar vara ett snudd på öronbedövande tjatter från busken för att det är så många fåglar som trängs där.
Men givetvis, när jag kom ut så drog dom fortare än en avlöning. Jag väntade och väntade men ingen fågel behagade komma tillbaka.
Efter att vi hämtat upp Alfred vid bussen åkte vi till affären, jag fick en snilleblixt.... jag köpte talgbollar till fåglarna!
Innan det var dax att hämta nästa barn vid bussen spräng jag ut och hängde upp bollarna i olika träd och buskar, jag valde placeringen noggrannt så jag skulle kunna se fåglarna från fönstret.

Jag hade iskallt räknat med att fåglarna skulle ha hittat bollarna under tiden jag hämtade Ellen vid bussen.
Jag fick et varmt välkommnande av en flåsande trött hund när jag kom tillbaka från bussen..... en hund med nätet från talgbollarna i mungipan.....
Inte visste jag att han kunde klättra i träd?
Hur ska jag fånga fåglarna på kort nu då?


Jag har förresten gjort i ordning SagoElins bloggdesign som hon vann i min tävling, den ligger nu uppe på hennes blogg, kika in här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0