En bra karl reder sig själv ;o)

Har jag inte alltid sagt att en bra karl reder sig själv?
Ha! Det kan ni lita på! ;o)
Nu är det bara att hoppas på att jag har en bra karl som kan massera min rygg ikväll!
Soffan är hemma och färdiginstallerad :o)

Som vanligt blev det stresskalabalik när jag skulle åka för att hämta soffan i morse, Jag skulle lasta den på flaket på Chevan och kom på att jag måste städa av flaket, där låg taggtråd och kablar och andra oidentifierade prylar, ihoptrasslade och bagravda i snö.....
Jag gjorde det nödvändigaste; slängde av taggtråden och åkte.
Jag ringde till killen som skulle sälja soffan, fick en ungefärlig vägbeskrivning, vi bestämde att jag skulle ringa när jag var nästan framme så skulle han komma ut och möta mig.
När jag lagt på upptäckte jag att mina batterier i mobilen nästan var helt slut.
Hela vägen oroade jag mig för att telefonen skulle dö så jag skulle bli tvungen att åka runt på måfå och leta efter en kille som såg ut att vilja sälja en skinnsoffa....
Men tack och lov höll batterierna, vi lastade soffan och jag åkte raka vägen hem igen.
Jag och mannen hade kommit fram till att det bästa var att ställa in chevan i maskinhallen för att skydda soffan från snön, så skulle han hjälpa till att ta in den ikväll.
Skittråkigt det ju!
Jag baxade själv ner soffan från flaket och lyckades på något märkligt vis kånka in soffan i huset, typ 30 meter.
En tresitssoffa väger en del....... men jag är envis som få!
Så nu har jag tillbringat dagen med att möblera och fixa i vardagsrummet. Det värsta är att trots att vi nu har två likadana tresittssoffor i skinn så hade jag ändå inte hjärta att göra mig av med min sunkiga Ektorpsoffa.....
Vi har nu TRE stycken tresittsoffor som står som ett u..... det får vara så ett tag, antingen får jag torka tårarna och hiva ut den gamla soffan eller så får jag skaffa en ny och fräsch klädsel till den, som matchar skinnsofforna...om det ens är möjligt...

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och uppdatera era FreakyFridaylänkar, sen är det bara plock i köket, städning av toalett, hämtning av ved, eldning och eventuellt snöskottning som väntar.....

Kommentarer
Postat av: annie

det är precis likt dig,envisare än den envisaste

2008-12-12 @ 14:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0