Hållt mannen i handen hos doktorn

God kväll!

Idag har jag följt med maken till doktorn för att hålla honom i handen och se till att allt går riktigt till.
Bara att ens få iväg honom till doktorn är ett svårt projekt!
Han gjorde illa axeln för ungefär två månader sedan, när han skulle släpa på ett betongfundament på ett par hundra kilo.
Men smärtan gick att härda ut tyckte han.  Han har visserligen inte kunnat sova ordentligt sen dess och knappt klarat av att lyfta armen ordentligt, värktabletter har han vägrat. Så i två månader har han envist bitit ihop.
Men i fredags fick till och med han nog så jag ringde vårdcentralen och fick en tid idag. För säkerhets skull följde jag med honom in till doktorn, annars vet jag precis hur det blir!
Doktorn säger; Jaha...hur är det med dig då?
Mannen svarar: -Jo, tackar som frågar, det är bara bra med mig *käckt leende*
Doktorn drar ur honom anledningen till att han kommit till vårdcentralen, mannen bagatelliserar allt. Doktorn skriver ut alvedon och mannen kommer hem utan att egentligen ha fått nån hjälp.


Men idag skulle jag minsann se till att det inte blev så!

Efter undersökningen konstaterade doktorn att det behövdes magnetröntgen och sjukgymnast, eventuellt har en sena i axeln gått av......inte bra.....men det är ju sån väntetid på allt så han får knappra värktabletter och härda ut ett tag till!

Kommentarer
Postat av: Anna

usch då, hoppas han får hjälp snart. Härliga reaktioner från Loke vi får läsa om, känner man ju igen.. hahahah

2008-12-02 @ 20:06:19
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: elena cn

Karlar! Hoppas att det inte har blivit värre pga väntan.

2008-12-02 @ 22:28:19
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0