Ny kamera!

God morgon på er!

I går kväll blev det ingen tid för bloggning, jag hade nämligen fullt sjå med att undersöka min nya kamera!
Jupps, jag har passat på att skaffa en ny så här under mellandagsrean :o)
Eftersom svärmor flera gånger frågat om jag inte ska sälja min D40 så var det lika bra att smida medan järnet var varmt. Jag säljer min Nikon D40 med kitobjektiv och telezoom till henne. Jag gör ett märkesbyte och skaffar en Canon med kitobjektiv och telezoom! Perfekt :o)

Nu blev det ingen stor uppgradering från D40:n, jag köpte en Canon EOS 1000d. Främsta anledningen till att jag valde Canon var för att den var i rätt prisklass och den är kompatibel med de allra flesta Canonobjektiv. D40:n behövde speciella objektiv med inbyggd fokusmotor om man ville ha autofokus, svårare att hitta fynd då begagnat!

Jag är i alla fall sjukt nöjd med min Canon! Menyerna känns faktiskt mycket mer logiska för mig i den. Det är LiveWiew i den också, så man kan använda displayen som sökare, men jag kommer antagligen inte att använda den så mycket. Känns mycket bättre med en gammal hederlig sökare!
Dessutom så passade min nya Canon min lilla hand betydligt bättre än min Nikon, som handen i handsken kan man säga ;o)
Glöm inte bort att delta i FreakyFridayFoto!

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Välkommen in i Canon-gänget! :-D

2008-12-27 @ 10:08:43
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: synne

Hej och god fortsättning på dig.

Så kul med en ny kamera.

Vi har en canon eos 400D. Den är så enkel att ha med sig och fungerar helt supert.

Ha det nu så gott där du är.

Klems Synne.

2008-12-27 @ 10:30:55
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Anna

Attans vad alla köper nya kameror! Jag åker snart med i den karusellen, har svårt att stå emot :-). Funderar fortfarande på ett lämpligt motiv för FF. Gjorde en ny banner till bloggen istället, men jag är inte hundra nöjd med den. Å andra sidan måste jag byta snart igen, för jag kan ju inte ha Gott Nytt År banner så länge. Kram

2008-12-27 @ 13:42:52
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Eva (kramgo72)

Tur att du kunde "bli av" med D40'n så enkelt då ;-)

Själv kör jag ju med Sony eftersom vi redan hade en massa Minolta objektiv som passar på den och jag är nöjd med den. Fast just nu har jag kommit av mig helt i fotograferandet... :( Kommer väl åter så småningom - har ju varit lite väl mycket annat här ett tag som sugit musten ur mig.



Lram

2008-12-27 @ 17:23:57
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: elena cn

Oh, GRATTIS!! Och vad bra! Jag fick ju en likadan till julklapp (efter lite...jag menar stor påtryckning). Du får gärna dela med dig av nya "upptäckter":)

2008-12-28 @ 01:20:01
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0