Spritsoppa med haselnötter och russin

Äntligen kväll, just nu ser jag mest fram emot att få gå och lägga mig i sängen.
Till middagen idag var jag gjorde jag något jag minsann aldrig brukar göra, i brist på annat drack jag en Cube till maten, ni vet, en sån där fjårtiscider.
Jag blev snurrig i huvudet av den! År det ett åderstecken eller ett ungdomstecken tro?
Igår gjorde jag tappra försök att drick glögg också, det var jag som valde glöggen på bolaget för evigheter sen. Eftersom jag tycker att i princip all glögg smakar grävling så körde jag på ett gammalt hederligt trick;
-Att välja drickan efter flaskan!
Jag valde en mycket vacker vaniljvit flaska....
Ska man läsa på flaskan också?? Va?
Glöggen i den flaskan var visst 20%-ig upptäckte vi igår.
Jisses vad hemskt det smakade! Det kanske är själva grejen med glögg, som jag har missat? Att den bara ska brännas i munnen och smaka ren och skär snaps?
Jag som hade gjort mig till, tagit fram bästa glöggsetet, jag hade köpt russin och mandel (som i och för sig visade sig vara hasselnötter) och tänt en massa ljus.....
Där satt jag och grimaserade åt min spritsoppa som det simmade russin och hasselnötter i......
-Nästa gång blir det alkoholfri glögg....speciellt som jag bittert minns den gången på systemet då vi inhandlade glöggen och jag mer eller mindre blev mentalt avrättad.....

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Olle

Mmmmm...glögg....denna ljuvliga dryck. Vinglöggen är bäst. Ska inte va för stark.

Du är nog för ung för att uppskatta glögg... ;)

2008-12-01 @ 20:29:40
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Liten E

skrattar lite Jag håller med dig.. sånt där är ingen höjdare.. Jag är iofs inte för glögg med alkohol alls men.. det är ju helt klart en smaksak! :)

2008-12-01 @ 23:02:24
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: elena cn

Hihi! Jag tror att din hjärna gör allt för att du ska avsky glögg (omedvetet alltså!)



Hasselnötter?? Hm, kan ju bli en ny fantastisk smaksensation:)



Vinglögg tycker jag också är lagom...

2008-12-01 @ 23:47:50
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo72)

Glögg är gott - men bara den "mesiga", alkoholfria varianten... Alla de där med sprit i tycker jag smakar något som jag inte vill nämna här. :D



Kram

2008-12-02 @ 09:30:51
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Jen

Ohh vad jag skrattar nu! :D

Tack, tack för att du får min natt att bli bra igen...(mardrömmar).

Underbart!

Hoppas du sover gott! :)

Kram

2008-12-03 @ 01:19:26
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0