Mumaris Nyårskarameller

Efter att ha spenderat en oändlig tid i mitt arkiv så bestämde jag mig för att göra en sammanfattning av mit bloggår. Med start i mars eftersom det var då som jag återgick till min blogg på blogg.se, innan det har jag bloggat på både blogspot och aftonbladet.
Med tanke på hur lång tid detta tog att få ihop så hoppas jag att ni orkar läsa!

I mars när jag åter igen började blogga på blogg.se efter en tid på blogspot upptäckte jag ett modernt påfund; blogghoreri.
Jag provåkte också Salas första rulltrappa i historien och och Loke slet av en hand på en gammal och muggig dam.


I april fick jag skämmas i affären för Loke som rätt var det är börjar vifta med en pistol, skammen övergår till panikartad rädsla när en väktare plötsligt kommer springande.

image426
Jag letar fortfarande efter den magiskt obscena apan och har som vanligt en okontrollerad ålderspanik.

I maj upptäcker jag att mannen har tappat respekten för mig när han utan lov sätter sig på en mördarmaskin, Jag visar också prov på hur bloggskadad man faktiskt kan bli och lägger ut kort på mig själv när jag halsar whisky direkt ur flaskan.
Jag ringer också till Krister i P3 för hundrafyrtioelfte gången och kommer med......make me stop!


I juni skaffar jag min första systemkamera och fotar som aldrig förr!
Jag och mannen drar i väg på en roadtrip på midsommarafton som inte riktigt slutar som vi hade tänkt oss.

I juli gör vi många utflykter med familjen och Loke sliter av ännu en hand, denna gång från en man på Munktellmuseet.

I augusti gör jag ett försök att vara huslig i köket och jag inser med fasa att min dotter börjar bli stor och kan börja fundera kring blommor och bin.


I september drar jag igång min fotoutmaning FreakyFridayFoto för er läsare som jag kör varje fredag. Jag klipper också håret på Lockiga Loke för första gången, stor sorg och saknad efter hans lockar!
Jag ifrågasätter om det är rätt att pierca småbarn och uttrycker mina åsikter.

I oktober gör jag min åldersnoja komplett och piercar mig i läppen. Jag provar också på bratzlivet och går på Veckorevyns bloggala och Blondinbellas fördelsedagsfest. Kort där efter testar jag att styla håret med en traktor.

I november är jag med i en artikel i UNT och kommer också i final till RixFM:s blogg-sm.
Mina älskade Highlandkor säljs och jag saknar dom fortfarande så det gör ont. I november blir jag också med MacBook!

I december julstökas det men jag och mannen lyckas ändå koppla av, jag byter min systemkamera mot en annan.
Jag inser att jag är totalt hjärntvättad av tv-serien Scrubs och vill absolut ha en egen Rowdy.
Jag oroar mig också för vår lilla tvååring som tycks tro att han har en mexicomustasch under näsan.


Allt som allt så har jag ett väldigt stort arkiv från det senaste året, och det är riktigt roligt att gå igenom det! Förhoppningsvis blir det lika stort år 2009 :o)

Kommentarer
Postat av: Eva B

Tack Marie för all underbar läsning under det gångna året! Det har förgyllt mina dagar och det är lika viktigt att läsa din blogg som att läsa tidningen på morron om inte bättre. Det är dock en skillnad och det är att tidningen kostar en hel del, men att läsa din blogg kostar ingenting. Därför tycker jag att du är värd en blomma som kommer sen när vi träffas! Gott Nytt År önskas hela familjen från oss i Vänge

2008-12-30 @ 13:15:32
Postat av: Linda

Guud vad snyggt kort på hunden i skogsbrynet, idag har jag fotat en del ute,svinkallt verkligen!

Hihi undrar fortfarande när julgransrösningen avslutas;)

2008-12-30 @ 15:25:42
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Mia

Gud så roligt att läsa om ditt år! Blir sugen på att göra en liten sammanfattning själv. ;o) Hoppas ni får en bra nyårsafton!

Kram

2008-12-30 @ 15:36:37
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com
Postat av: Jennifer

sv: jag tycker jag provat allt men jag lyckas ändå inte få till (C) märket! =o(

Hur lyckas alla så lätt utom jag?

2008-12-30 @ 20:28:16
URL: http://trollartrollaren.blogg.se/
Postat av: Tessan

Vilket år du har haft! Farfyllt och roligt! :) Vad modig du var som piercade dig, det har jag länge velat göra, men jag har hela tiden tänkt att jag är för gammal...Men, det är ju inte åren som räknas, utan hur man känner sig inombords. Jag känner mig som en tant ibland, och en tant skulle väl aldrig gå och pierca sig!! haha Jag får önska dig ett riktigt Gott Nytt År!

2008-12-30 @ 20:44:20
URL: http://www.metrobloggen.se/tessilessan
Postat av: Jen

Ha ha! Underbart härligt att läsa! :D

Visst tror jag nästa år kommer bli stort...

om inte större.

Jag ser fram emot att få följa dina dagar även då!

:)

Kram kram

2008-12-30 @ 22:31:20
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Nu lyckades jag!!

Jag fick in (C) märket på bilderna, så tack ändå!

2008-12-30 @ 22:43:41
URL: http://trollartrollaren.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilket härligt bloggår =)

Ser fram emot ett nytt händelserikt år !!

Kramar !

2008-12-30 @ 22:53:21
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: elena cn

Åh, jag kände inte igen något alls i början av året. Men i september måste jag ha hittat dig för resten av året hade jag total koll på:)

2008-12-30 @ 23:11:35
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0