The angel of Bread

Klockan är halv åtta på morgonen, bara jag är uppe.
-Alla i familjen ska komma ner och sätta sig i soffan NU! *ryter*
Till min förvåning dimper barnen ner för trappan en efter en och sätter sig i soffan. Kort därefter kommer mannen, men han kommer in i köket istället och gnuggar sig yrvaket i ögonen.
-Ut!!! Gå och sätt dig i soffan!! *irriterad*

Förvirrad sätter han sig i soffan med barnen.

Jag gör som en konstpaus, väntar lite tills jag hör att alla är tysta i vardagsrummet. Sen tar jag min stora brödkorg och glider in i vardagsrummet med en värdig uppsyn.

Besviken konstaterar jag att ingen i familjen riktigt hajar grejen, ingen drar dramatiskt efter andan eller ens applåderar.

Jag har nämligen bakat på morgonen, scones! Jag trodde familjen skulle smälla av av förvåning och lycka när jag likt en brödängel skrider fram med rykande färskt bröd på morgonen......

Kanske vingarna skymdes av mina horn?

Kommentarer
Postat av: Olle

Haha..va otacksamma...borde ju gett dig stående ovationer. :)

2008-12-31 @ 16:24:33
URL: http://enarmad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0